کد خبر: ۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
معاون صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نزدیک به 250 هزار دانشجو در خوابگاه ها ساکن هستند که از این تعداد 220 هزار تن در خوابگاههای ملکی دانشگاهها و بقیه در خوابگاههای استیجاری و خودگردان زندگی می کنند.
فردین تقی زاده روز چهارشنبه در نشست تشکیل شورای نظارت و ارزیابی دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساخت و ساز خوابگاه در برنامه پنجم توسعه کشور، کم در نظر گرفته شده بود و از سوی دیگر، مراکز آموزش عالی افزایش یافت که این مساله باعث کمبود خوابگاه برای دانشجویان در کشور شده است.

وی اظهار داشت: وزارت علوم درنظر دارد تا با دادن تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه خوابگاه ها مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت نیکوکاران در زمینه ساخت خوابگاه ها گفت: در سال جاری کلنگ احداث پنج واحد خوابگاه خیرساز در کشور به زمین زده شد.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظارت ناکافی بر خوابگاه های خودگران در سال های گذشته گفت: شورای نظارت بر خوابگاه های غیردولتی در استان ها تشکیل شده که امور مربوط به صدور مجوز و نظارت بر این خوابگاه ها را بر عهده دارد.

تقی زاده با بیان اینکه هدف نهایی این شورا استانداردسازی فضای خوابگاهی است، افزود: این شورا تاکنون در 20 استان کشور تشکیل شده است.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه وزارت علوم با نیروی انتظامی، در صورتی که خوابگاه های خودگران مقررات و آیین نامه های اعلام شده را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد.

معاون صندوق رفاه وزارت علوم با بیان اینکه همه مجوزهای خوابگاهی از تاریخ تشکیل این شورا در هر استان بی اعتبار است افزود: همه مراحل اعطای مجوز، نظارت و قیمت گذاری از سوی این شورا انجام می شود.

تقی زاده اظهار داشت: با صدور این دستورالعمل، خوابگاه های دانشجویی خودگران مختص به دانشجویان است و دیگر افراد نمی توانند در این خوابگاهها سکونت داشته باشند.

در این نشست، دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه منتخب، موظف به ایجاد دبیرخانه این شورا شد.

با تصمیم اعضای حاضر در این نشست، مجید رضوانی مدیردانشجویی دانشگاه یاسوج به عنوان دبیر شورای نظارت و ارزیابی خوابگاههای غیردولتی استان برگزیده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین