کد خبر: ۶۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنعت خودرو ایران در رده شانزدهم جهان قرار دارد، گفت: هدف‌گذاری ما دستیابی به رتبه یازدهم است.
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای بازرگانی و صنعت فرانسه و ایران و مدیران چند شرکت فرانسوی خبر داد و گفت: در این جلسه تأکید کردیم که در تولید مشترک خودرو باید کیفیت، طراحی و خدمات مناسب مدنظر فرانسوی‌ها قرار گیرد.

محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید رنو ساندرو در شرکت پارس خودرو در پاسخ به سؤال فارس که پرسید، طبق اعلام شرکت رنوپارس، میزان داخلی‌سازی ساندرو در مرحله اول 34 درصد پیش‌بینی شده است، درحالی که طبق مصوبه وزارت صنعت این میزان باید 40 درصد باشد، توضیح شما در این مورد چیست؟ اظهار داشت: در مرحله اول، میزان داخلی‌سازی این خودرو 35 درصد به من اعلام شده بود و این قول را داده‌اند که طی دو ماه آینده میزان داخلی‌سازی به 41 درصد برسد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است میزان داخلی‌سازی ساندرو طی یک سال آینده به بیش از 65 درصد و بعد از آن نیز به 80 درصد برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ضمانتی برای اجرای این مسئله وجود دارد، گفت: با توجه به پیش‌نویس قراردادهای قطعه‌سازان، این مسئله محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر بازرگانی فرانسه و مدیران چند شرکت فرانسوی به ایران، گفت: جلسه‌ای با حضور وزیر بازرگانی فرانسه، مدیران شرکت‌های فرانسوی و نعمت‌زاده وزیر صنعت برگزار شد که در این جلسه در مورد همکاری‌های مشترک بین ایران و فرانسه در بخش‌های پتروشیمی، غذایی، خودرو، ریلی و هوایی بحث شد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه در این جلسه بحثی درمورد توافق با شرکت‌های خودروساز صورت نگرفت، افزود: در جلسه با فرانسوی‌ها بر لزوم تولید خودرو متناسب با کیفیت و طراحی مورد رضایت مردم بحث کردیم و بر این مسئله تأکید شد که خودروهای تولیدی با استفاده از پلت‌فرم‌های روز و براساس استانداردهای ایمنی عرضه شوند و علاوه بر این محدوده قیمتی و شرایط خدمات پس از فروش مناسب مدنظر قرار بگیرد و امکانات صادرات خودرو در شبکه فروش نیز فراهم باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع پرداخت خسارت از سوی پژو به ایران نیز در این جلسه مطرح شد، گفت: در این جلسه بر ایجاد رضایت برای مردم به‌عنوان شرط همکاری با فرانسوی‌ها تأکید کردیم.

خبرنگار فارس پرسید: طبق گفته‌های شما مذاکره با خودروسازان خارجی در صورت لغو تحریم‌ها به قرارداد تبدیل خواهد شد، آیا قرار است بازار ایران بدون شرط و شروط در اختیار خارجی‌ها قرار گیرد؟ اظهار داشت: مگر شما شک دارید که تحریم‌ها برطرف می‌شوند؟

وی تأکید کرد: قرارداد تولید ساندرو از 1.5 سال قبل تنظیم شده و قابل تغییر است.

معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنعت خودرو ایران در رده شانزدهم جهان قرار دارد، گفت: هدف‌گذاری ما دستیابی به رتبه یازدهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا همکاری با خودروسازان خارجی باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد؟ نیز گفت: قیمت خودرو تابع شرایط تولید است و عواملی مانند تأمین مواد اولیه و قطعات، ملزومات مصرفی، نیروی انسانی و انرژی است.

وی تصریح کرد: هیچ‌کدام از بنگاه‌های تولیدی نمی‌توانند خارج از عوامل تولید نسبت به تعیین قیمت اقدام کنند و سطح قیمتی خودرو براساس سطح قیمتی نهاده‌ها و ملزومات تولید تعیین می‌شود.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
ایرانی انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
1
0
لگن ممنوع
تحریم لگن ها تا وقتی که به کیفیت خوب و قیمت مناسب برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
ساکت!
لطفاً
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
0
1
بروباباکشکتوبساب بااین خودروهایی که تولیدمیکنیدفقط میتونیدملت گول بزنیدکشورهای دیگه گمرگشون دقیق ووجدان کاری دارن مگه اجازه میدن باماشینهای شادبریدوشادروان برگردیدواردکشورشون بشه مگه دیوانه انداونابجای ساخت این ارابه هاپولشونوصرف چیزهای مهمتر میکنندواجازه میدن خودروسازان برتربیان باالتماس بهترین خودروهارابدن سواربشن مثل کشورترکیه ،میبینیم بااینکه نه نفت دارن نه گازمردمشون بهترین ماشیناروسوارمیشن مابااین همه ثروت بایداین ارابه های مرگو سواربشیم ول کنیداقای وزیرهمون بهترملتو خاٸن بخوانید،انوقت مسولان خودروسازتون خودشون سوار تولیداشون نشن گوشای مادرازه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین