|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
تیم ملی فوتسال بانوان ایران نخستین بازی خود در رقابت های قهرمانی آسیا را با پیروزی به پایان رساند و شش گل وارد دروازه تیم هنگ کنگ کرد.
تیم ملی فوتسال ایران نیمه نخست را با ترکییب فرزانه توکلی، فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فهیمه زارعی و فاطمه اعتدادی وارد زمین بازی ورزشگاه نیلای در ایالت 'نگری سمبیلان' شد و به ارزیابی حریف خود پرداخت.
بازیکنان ایران در این نیمه و در میان تشویق گروهی از ایرانیان مقیم مالزی که خود را از کوالالامپور پایتخت این کشور به محل بازی ها رسانده بودند، دو گل وارد دروازه هنگ کنگ کرد.
گل های ایران را در این نیمه فهیمه زارعی دردقیقه پنج و سارا شیربیگی به ثمر رساندند.
تیم ایران با تغییراتی که 'فروزان سلیمانی' سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در ترکیب آن ایجاد می کرد نبض بازی را کاملا در نیمه دوم در دست گرفت و چهار گل دیگر به ثمر رساند.
در دقیقه 29 'سارا شیربیگی' بار دیگر از روی ضربه پنالتی ایران را سه بر صفر پیش انداخت و حرکت تهاجمی تیم کشورمان ادامه یافت تا اینکه فرشته کریمی دردقیقه 32 توانست تیم ایران را با یک ضربه کاشته به چهارمین برساند.
حدود دو دقیقه بعد شیربیگی که به عنوان بازیکن برتر زمین نیز شناخته شد گل پنجم را به ثمر رساند و در دقیقه 35 این بازیکن که پیراهن شماره پنج را بر تن داشت تیم ایران را شش بر صفر از هنگ کنگ پیش انداخت.
شیربیگی چهار گل از شش گل تیم کشورمان را در نخستین بازی تیم فوتسال کشورمان که از ساعت 19 به وقت محلی مالزی آغاز شده بود وارد دروازه تیم هنگ کنگ کرد و بازیکن برتر زمین شد.

** بازیکنان ایران:
فاطمه اعتدادی، نسیمه غلامی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نغمه مرادی، اعظم آخوندی، طاهره مهدی پور، سحر پاپی، زهره میثمی، سپیده زرین راد، سهیلا ملمولی، مهسا نظری و فهیمه زارعی 14 بازیکن ایران در نخستین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان آسیا در مالزی را تشکیل می دهند.

** بازیکنان هنگ کنگ:
نگ وینگ کوم، چو لینگ لینگ، وونگ وینگ یان، وونگ شوک فان و لونگ وینگ یان ترکیب اصلی تیم هنگ کنگ مقابل تیم ایران بود و لئونگ وای نگا، هو وان تونگ، یوان هویدیک، پانگ چینگ، چوانگ پوی کی، سین چونگ، یو هیمان، چنگ هوی یینگ و وونگ سو هان بازیکنان ذخیره این تیم بودند.
سرمربیگری تیم هنگ کنگ را 'تسانگ وای چائونگ' بر عهده داشت.

** نتیجه بازی ها نخستین روز:

تیم های مالزی و ازبکستان حریفان دیگر ایران نیز از ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت محلی وارد زمین شدند و این تیم میزبان بود که پس از 40 دقیقه بازی با نتیجه 9 بر چهار پیروز از زمین خارج شد.
تیم مالزی در نیمه نخست توانست دو گل وارد دروازه ازبکستان کند، اما نیمه دوم این بازی گل های زیادی به همراه داشت و 11 گل در این نیمه ردوبدل شد که سهم مالزی هفت گل و سهم ازبکستان چهار گل بود.
'نورهوا بنت یاسین' و 'فراهیا بنت محمد ریدزوان' هر کدام سه گل تیم مالزی را به ثمر رساندند.
'ساریکوا ماخیلیو' بازیکن شماره 9 تیم ازبکستان که ساعت 19 روز سه شنبه به وقت محلی مقابل تیم ایران قرار می گیرد نیز سه گل برای این تیم به ثمر رساند.
تیم ایران اکنون در گروه یک این مسابقات با سه امتیاز و شش گل زده بدون گل خورده صدرنشین است و تیم مالزی با همین امتیاز و با تفاضل گل در رده دوم قرار دارد و تیم های ازبکستان و هنگ کنگ بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.
در گروه دوم این رقابت ها نیز صبح امروز دو بازی برگزار شد و تیم تایلند توانست با نتیجه سه بر یک چین را شکست دهد و ژاپن تیم ویتنام را با نتیجه چهار بر دو از پیش رو برداشت.
در این گروه در حال حاضر تیم ژاپن و تایلند هر کدام با سه امتیاز و با تفاضل گل اول و دوم هستند و تیم های ویتنام و چین در رده سوم و چهارم قرار گرفتند.

** بازی های دومین روز رقابت های فوتسال بانوان آسیا:
در ادامه این رقابت ها ساعت 11 و 30 دقیقه صبح فردا (سه شنبه) به وقت محلی (هفت صبح به وقت تهران) تیم های چین و ویتنام از گروه دوم رودرروی یکدیگر قرار می گیرند و تایلند و ژاپن رقابت نزدیکی برای سرگروهی در ساعت 14 به وقت محلی (10 و 30 دقیقه به وقت تهران) برگزار می کنند.
تیم های مالزی و هنگ کنگ از گروه یک نیز ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت محلی (12 به وقت تهران) رودرروی یکدیگر قرار می گیرند و ایران و ازبکستان از ساعت 19 به وقت محلی (14 و 30 دقیقه به وقت تهران) به مصاف هم می روند.

** حاشیه رقابت ها:
- این بازی ها را شبکه آسترو مالزی خریداری کرده و پخش می کند و برگزارکنندگان به هیچ شبکه تلویزیونی اجازه فیلمبرداری برای بخش های خبری نیز نمی دهد.
- 'مجید صفار' کاردار موقت سفارت ایران از جایگاه ویژه این بازی را تماشا می کرد و گروهی از ایرانیان خود را از کوالالامپور به شهر نیلای در حدود 70 کیلومتری پایتخت رساندند تا بازیکنان ایران را تشویق کنند.
- سالن چهار هزار نفری ورزشگاه نیلای مالزی در نخستین روز رقابت های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا وخالی از تماشاگر بود.
- تیم بانوان ایران با لباس های یکدست سفید وارد زمین شدند.
- تماشاگران ایرانی علاوه بر تشویق بازیکنان ایرانی حاضر در زمین، 'نیلوفر اردلان' کاپیتان تیم و خانم گل آسیا را که به دلیل مسائل خانوادگی نتوانست تیم کشورمان را همراهی کند، تشویق می کردند.
آساق**
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین