کد خبر: ۶۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
وزیر کشاورزی ، جنگلداری و سخنگوی دولت فرانسه گفت : سفر رئیس جمهوری ایران به پاریس می تواند صفحه جدیدی از همکاریها را بین دو کشور باز کند و موجب توسعه مناسبات شود .
استفان لوفول بعدازظهر دوشنبه در نشست عمومی هیات ' مدف بین الملل ' فرانسه و اعضای اتاق ایران در تهران اظهار داشت : شرایط پس از توافق برجام زمینه تازه ای برای همکاریهای میان تهران - پاریس را فراهم ساخته ،انتظار می رود دو کشور بتوانند سطح مناسبات خود را ارتقا بخشند .

وی یادآور شد : وزیر امور خارجه فرانسه در شمار نخستین افرادی بود که پس از توافق میان 1+ 5 با ایران به تهران سفر کرد و اکنون حضور بیش از 160 نفر هیات فرانسوی نشانه اهمیت همکاریها با تهران است .

این مقام فرانسوی ابراز امیدواری کرد : مقامهای مسئول ایرانی و فرانسوی از فضایی که برای توسعه روابط بین دو کشور فراهم شده ، براساس مسئولیت خود به وظایف مربوطه عمل کنند .
همچنین متیاس فکل وزیر مشاور دولت فرانسه در امور تجارت خارجی و توریسم این کشور در نشست مزبور افزود: عزم واراده دولت پاریس برای گسترش ارتباطات و همکاریها با تهران جدی است .

وی اضافه کرد : بیش از 160 نفر فرانسوی در هیات حاضر به تهران آمده اند که این امر به منزله اهمیتی است که برای حضور در ایران قائل شده اند و اعضای آن تمامی گروهها و تخصصها را در برمی گیرند .

به گفته این وزیر فرانسوی ، قرار است هفته آینده نیز یک هیات از بخش جهانگردی و گردشگری فرانسه به تهران سفر کند ، تا در زمینه استحکام روابط دو کشور گام بردارد .
وی افتتاح دفتر تجاری فرانسه در سفارت این کشور در تهران را به معنای اهمیت توسعه مناسبات دو کشور در این بخش ارزیابی کرد و گفت : این اقدام در جهت گسترش دیپلماسی اقتصادی مورد توجه است .

فکل خواستار الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی شد و گفت : این امر می تواند حمایت فرانسه را نیز به دنبال داشته باشد .

وی استقبال گرم از هیات فرانسوی را در بدو ورود به تهران یادآور شد و اظهار داشت : دو کشور در چارچوب احترام متقابل میتوانند به افق روشنی از همکاریها در آینده بیندیشند .

همچنین تیبولت سیلگوی نایب رئیس ' مدف بین الملل ' فرانسه هم در این نشست اظهار داشت : امروز شرایط پسا تحریم امکان مشارکت وهمکاری در زمینه های مختلف را فراهم ساخته و باید دو طرف از این شرایط بهره گیری لازم را به عمل آورند.

وی موقعیت ممتاز ایران را در منطقه خاطرنشان ساخت و گفت : جمهوری اسلامی ایران برای فرانسه اهمیت بسزایی دارد و انبوه مدیران فرانسوی در تهران این نوید را می دهد که بستر جدیدی برای همکاریها بین دو طرف ایجاد شده است .

ایران وفرانسه در سال گذشته حدود 500 میلیون یورو مبادلات تجاری داشتند و کشورمان به عنوان سومین جذب کننده کالاهای صادراتی این کشور معرفی شد .

قرار است هیات بیش از 160 نفره فرانسه تا روز چهارشنبه (یکم مهرماه ) در کشورمان با همتایان مربوطه به رایزنی در زمینه های مورد علاقه بپردازند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین