|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پس از 2سال تحمل انزوا به علت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 منجر به توافق وین با هدف جلوگیری از کمک مسکو به ارتش سوریه به روسیه سفر کرده است، با مخالفت ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور روبه رو شد.
در دیدار امروز (دوشنبه) «بنیامین نتانیاهو» با رییس جمهوری روسیه از امکان گشوده شدن جبهه ای از طرف سوریه و جنبش حزب الله لبنان در بلندی های جولان علیه این رژیم ابراز نگرانی کرد.
بنا به اطلاعیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در این دیدار که در نووآگاریوا اقامتگاه پوتین انجام شد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: برای وضعیت دشوار امنیتی منطقه که در مرزهای شمالی اسراییل پیچیده تر می شود به اینجا آمده ام.

نتانیاهو با تکرار این ادعا که ایران و سوریه تسلیحات در اختیار جنبش حزب الله قرار می دهند، گفت: در سال های اخیر هزاران موشک علیه شهروندان اسراییلی بکار گرفته شده است که اکنون می تواند گشایش جبهه دوم را نیز در برگیرد.

نتانیاهو گفت: سیاست ما پیشگیری از گشوده شدن جبهه دوم در ارتفاعات جولان است و در این شرایط لازم دیدم با سفر به مسکو و تشریح موضع، مانع سو تفاهم میان نیروهای ما و شما در منطقه شوم.

رییس جمهوری روسیه در این دیدار با اشاره به سکونت شمار زیادی از روس ها و اتباع جمهوری های شوروی سابق در سرزمین های اشغالی، آن را برای روسیه مسوولیت آفرین خواند و تاکید کرد: به این دلیل مسکو در منطقه رفتار بسیار مسوولانه داشته است و در آینده نیز با احساس مسوولیت رفتار خواهد کرد.

وی همچنین ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش سوریه برای گشودن جبهه دوم علیه این رژیم در بلندی های جولان را رد کرد و گفت: امروز ارتش سوریه و حکومت این کشور شرایطی ندارند که جبهه دوم را بگشایند.

سفر چند ساعته امروز نتانیاهو به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی بنا به درخواست وی ناگهانی و با حضور رییسان ستاد و امنیت ارتش رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده است.
نتانیاهو که به دلیل موفقیت مذاکرات هسته ای ایران در انزوای بین المللی قرار گرفته به مسکو سفر کرده است تا مانع اقدام روسیه در ادامه کمک های نظامی به ارتش سوریه و اعزام کارشناسان نظامی که تاکنون به عنوان موثرترین نیروی منسجم علیه گروه های تروریستی بویژه داعش عمل کرده است، شود.

کوتاه بودن این سفر و همچنین اعلام نشدن رسمی برنامه های کاری نتانیاهو در مسکو که معمولا از چند روز قبل توسط وزارت خارجه روسیه صورت می گیرد، بیانگر آن است که کرملین نمی خواهد مواضع منطقه ای خود را درباره سوریه و کمک های تسلیحاتی به ارتش این کشور، تحت تاثیر خواسته های نتانیاهو قرار دهد، در حالیکه جان کری وزیر خارجه آمریکا به صورت رسمی اعلام کرده است که با روسیه در باره روند همکاری ها در موضوع سوریه مذاکره خواهد کرد.
برای نخستین بار دو روز پیش یک مقام سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو بدون ذکر نام، خبر این سفر را اعلام کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی آخرین بار 2 سال پیش به روسیه سفر کرد که مواضع مسکو در باره سوریه و همچنین تاکید بر ادامه مذاکرات ایران و 1+5، سبب قطع تکرار آن شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین