|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش فارس گفت: با توجه به تراکم بیشتر دانش آموزان کشور در گروه آزمایشی تجربی نسبت به گروه های ریاضی و انسانی، باید در این زمینه به توازن رسید.
ناصر قجری، دوشنبه در نشستی خبری در شیراز افزود: از هر 100 دانش آموز در کنکور گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی و علوم انسانی به ترتیب 26، 60 و 52 نفر برای ورود به دانشگاه پذیرفته می شوند و این موضوع نشان می دهد که شمار بیشتری از حد نیاز کشور در گروه آزمایشی تجربی تحصیل می کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به رونمایی از کتاب برنامه راهبردی این معاونت که در این نشست خبری صورت گرفت، اظهار کرد: در این کتاب نقشه راه استان و برنامه ای پنج ساله برای استقرار عدالت آموزشی و حداکثر کردن پوشش تحصیلی ترسیم شده است.

وی گفت: دلیلی ندارد که دانش آموزی از پوشش تحصیلی خارج شود و این مساله خط قرمز دست اندرکاران آموزش و پرورش است.

به گفته قجری، هم اینک میزان پوشش تحصیلی در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در استان فارس به ترتیب 98، 97 و 88 درصد است و این استان با توجه به برخورداری از مراکز آموزش شبانه روزی و برقراری سرویس مدارس روستایی، از درصد مناسبی در پوشش تحصیلی به نسبت آمار کشور برخوردار است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش فارس در قسمت دیگری از این نشست خبری به بیان بخشی ازموفقیت های دانش آموزان فارس پرداخت و گفت: این استان پنج نماینده در المپیادهای دانش آموزی داشت که یک مدال طلا و یک مدال برنز در المپیاد ادبیات، دو مدال طلا در المپیاد زیست شناسی و یک مدال نقره در المپیاد فیزیک رهاورد آنها در سطح ملی بود.

وی اظهار کرد: فاطمه زرگرباشی دانش آموز استان فارسی که حافظ 20 جزء قرآن کریم است نیز در المپیاد جهانی رشته اخترفیزیک (نجوم) موفق به کسب مدال طلا شد.

دبیر ستاد بازگشایی مدارس فارس همچنین گفت: تاکنون 97 درصد دانش آموزان این استان موفق به ثبت نام برای تحصیل در مدرسه خود شده اند و سه درصد باقیمانده منتظر نتیجه امتحانات شهریور و تعیین تکلیف تجدیدی خود هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین