|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
تشکیل کارگروه مشترک اقتصادی وتجاری ایران وفرانسه در دیدار وزیر مشاور در امور تجارت خارجی و توریسم این کشور با وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان مورد توافق قرار گرفت.
از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه مزبور ، در این دیدار محمد رضا نعمت زاده اظهار داشت : دور جدید از همکاریهای دو طرف باید موجب سرمایه گذاری مشترک شود که این همکاری می تواند ، بصورت مشارکت در سرمایه گذاری یا درانتقال دانش فنی و تحقیق و توسعه باشد.

وزیر صنعت،معدن وتجارت تاکید کرد: فعالیتها در ایران بر اساس رقابت صورت می گیرد و ما محدودیتی در خصوص حضور سرمایه گذاران اروپایی و فرانسه در ایران نداریم ، اما مهم است که تولید در کشورمان صورت گیرد.

نعمت زاده در خصوص صنعت خودرو افزود: مذاکراتی با سایر کشورها از جمله آلمان انجام شده ودر ارتباط با شرکتهای فعال فرانسوی در ایران باید به شرایط قابل قبول و بلند مدت دست یافت .

وی تصریح کرد: روش های گذشته مثل CKD پذیرفتنی نیست و تاکید کرد ، الگو مدلهای جدید تولید باید صورت گیرد و برندهای جدید در بازار ایران وخارج عرضه شود .

وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت : تهران و پاریس در خصوص دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی زمینه های خوبی برای همکاری مشترک دارند .

نعمت زاده اضافه کرد: ذخایر خوبی در ایران وجود دارد و می توان در خصوص اکتشافات معدنی ،خدمات مهندسی ، انرژی ، نفت ، گاز، پتروشیمی و غیره همکاری داشت.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: ایران از سالهای قبل برای عضویت در سازمان تجارت جهانی اقدام کرده که انتظار می رود با حمایت کشورهای اروپایی بتوان عضو این سازمان شد.

براساس این گزارش ،متیاس فکل وزیر مشاور دولت فرانسه در امور تجارت خارجی و توریسم گفت: فرانسه عزم دارد که در ایران حضور داشته باشد و نگاه پاریس نسبت به تهران تغییر یافته است.

وی افزود: کشور متبوعش تمایل دارد همکاری های بلند مدت و مشارکتی با ایران داشته باشد و مقامهای عالی رتبه فرانسه از این مذاکرات حمایت می کنند.

این مقام فرانسوی اضافه کرد : بخش اقتصادی کشورش علاقه مند به همکاری و حضور در ایران است و این آمادگی وجود دارد تا در زمینه خودرو،مواد غذایی، خدمات فنی و غیره همکاری صورت گیرد .

متیاس فکل گفت: اکنون در دوران جدید ، حضور ایران در سازمان های بین المللی و سازمان جهانی تجارت لازم وضروری است .

وی تشکیل کارگروه مشترک تجاری و صنعتی بین دو کشور را مورد استقبال قرار داد و اظهار امیدواری کرد سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه باعث توافقهای مهمی بین دو کشور شود.
ایران وفرانسه در سال 2014 حدود 500 میلیون یورو مبادلات تجاری داشتند و کشورمان پنجمین وارد کننده کالا از فرانسه بود .

هیات بیش از 160 نفره فرانسه که روز دوشنبه نخستین دور از گفت وهای خود را با همتایان ایرانی خود در تهران دنبال کردند ، قرار است سفری به مشهد داشته باشند و روز چهارشنبه یکم مهرماه کشورمان را ترک خواهند کرد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین