کد خبر: ۶۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
شهردار سرخه در گفتگوي اختصاصي با بحران نيوز، در مورد وقوع سیلاب در زادگاه رئیس جمهور توضیح داد.
مهندس مصطفی فوادیان درباره جزئیات سیل روز پنجشنبه در این شهر گفت: بر اثر بارش باران در شمال شهر و روستاهای بالادست حجم آب عبوری از رودخانه فصلی که از مسیر غربی شهر عبور می کند به میزان قابل توجهی به همراه احجام دیگری مانند تنه های درختان خشک مسیر رودخانه را مسدود کرد.

وی افزود: باتوجه به تشکیل فوری ستاد بحران و حضور مناسب عوامل اجرایی توانستیم با ایجاد خاکریز های حفاظتی در مسیر بلوار امام رضا(ع) از ورود کامل آب به داخل شهر سرخه و وقوع خسارت های بیشتر جلوگیری کنیم.

شهردار سرخه در مورد میزان خسارات وارد شده گفت: این سیل در شهر خسارات های جزئی و کلی داشت که بخشی از آنان عبارتند از:

1-ورود آب به داخل جایگاه CNG که در مکان نامناسبی با کد ارتفاعی نامطلوب احداث گردیده باعث شده است تا تاسیسات جایگاه دچار مشکل شود.

2-تخریب جداول بلوار امام رضا(ع) که بخشی از آن توسط لودر در جهت جلوگیری از ورود بیشتر سیلاب انجام و بخش عمده ی دیگر توسط سیل تخریب گردیده که در این مسیر حدود یک کیلومتر طول تخریب جدول داشته است.

3-آسفالت و زیر سازی بخشی از بلوار با ورود سیلاب تخریب شد و نیازمند بازسازی است.

4-ورود سیلاب به میزان قابل توجهی رسوبات و شاخ و برگ درختان که نیاز به جمع آوری و نظافت آن است.

5-ورود خسارت به ماشین آلات شهرداری سرخه که بواسطه عملیات دچار نقص فنی شده و در این راستا می توان به خسارات وارده به لودر – مینی لودر و ماشین آلات سبک نام برد.

6-ورود آب به برخی از منازل که باعث وقوع خسارات مالی به شهروندان شد که به همت همکاران خسارات جانی نداشته است.

فوادیان در مورد امکان وقوع سیل در سرخه اظهار داشت: پیشگیری از وقوع بحران ها در این شهر و بطور کلی در هر نقطه از کشور برای همیشه متصور است لذا اقدامات پیگیرانه از جمله بررسی مسیر رودخانه های فصلی و ایجاد و ترمیم آب بند های موجود می تواند باعث پیشگیری از وقوع حوادث می شود.

علاوه برآن جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف توسط دستگاه های متولی و همچنین کارشناسی نمودن اقدامات و ساخت و ساز ها می تواند گام موثری در پیشگیری است.

وی ادامه داد: اقدامات موثر و تمهیدات مطلوب ستاد بحران در روز حادثه میزان قابل توجهی از ورود خسارات جانی و مالی جلوگیری کرده که این اقدامات شامل اجرای عملیات خاک ریزی در مسیرهایی که از آن طریق امکان ورودآب به داخل شهر و منازل بوده است.

همچنین باید گفت که در شهر سرخه بافت تاریخی بسیاری وجود دارد که در جهت حفظ و نگهداری از آن باید تلاش مضاعف داشته باشیم و باتوجه به اینکه حدود هفتاد هکتار از این بافت در شهر موجود است که از نظر توپوگرافی بخش عمده ای از آن در منطقه پائین تری نسبت به سایر نقاط است موجب خطرپذیری بیشتری می گردد که لازم است دستگاه های متولی در جهت حفظ و احیا آن تلاش مضاعف کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین