|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
در پی این دو سخنرانی ،یک پنل تخصصی به منظور ارزیابی وضعیت کنونی بازار سرمایه ایران و وسایل لازم و نحوه سرمایه گذاری و همکاری بین دو کشور تشریح و تبیین می شود و بعد ضیافت شام خاتمه می یابد.
سازمان بورس و اوراق بهادار میزبان سرمایه گذاران خارجی می شود.

امشب هتل اسپیسناس محل گفتگوها و مذاکرات اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری های مالی خارجی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، ضیافت شامی با میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و مهمانی وزیران کشاورزی و مشاور در امور بازرگانی خارجی و جهانگردی به همراه هیئتی 150 نفری از مدیران صنایع و شرکت های بزرگ این کشور ،امشب در هتل اسپیناس برقرار می شود.

کارشناس روابط عمومی سازمان بورس با بیان اینکه این مهمانان فرانسوی ابتدا از طرف اتاق بازرگانی به ایران دعوت شده اند ،گفت:به همین دلیل این تعامل  بین دو بخش خصوصی دو کشور است و سازمان بورس نیز به عنوان یک نهاد عمومی از آنها دعوت کرده تا راه های نیل به سرمایه گذاری این مدیران صنعتی و مالی  در بازار سرمایه ایران بررسی و هموار شود.

به بیان این کارشناس امشب  مدیران همتراز ایرانی همسان با این فعالان صنعتی اقتصادی فرانسه حضور خواهند داشت که شامل مدیران بانک و بیمه ،خدمات مالی ،مخابرات ،حمل و نقل و صنایع مرتبط با ساخت وساز(گچ ،سیمان و...)است.

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد در این ضیافت ابتدا با یک گپ و گفت یا گفتگوهای خصوصی برای آشنایی اولیه در یک فضای صمیمی آغاز می شود و با سخنرانی محمد فطانت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و استفان لوفول رئیس این هیئت 150 نفری ادامه خواهد یافت.

 در پی این دو سخنرانی ،یک پنل تخصصی به منظور ارزیابی وضعیت کنونی بازار سرمایه ایران و وسایل لازم و نحوه سرمایه گذاری و همکاری بین دو کشور تشریح و تبیین می شود و بعد ضیافت شام خاتمه می یابد.

مشکل کنونی بازار اقتصاد کشورکه در آینه بورس انعکاس می یابد کمبود نقدینگی است.با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و تحریم،اکنون کشور نیازمند این نوع سرمایه گذاری ها است.بعد از تحریم دولت تلاش می کند درهای اقتصادی کشور برای صادرات گشوده شود لذا جذب سرمایه گذاری خارجی که به صورت مستقیم (صنعتی)و غیرمستقیم(مالی) می تواند در پیشرفت این هدف ،کمک شایانی نماید.

البته آنچه که مورد توجه سازمان بورس در جذب سرمایه گذاری مالی است در بازار اولیه آن است نه ثانویه.سرمایه گذاری در بازار اولیه به این گونه است به منظور رشد شرکتهایی که با کمبود مالی روبه رو هستند ،نقدینگی لازم حاصل و در گسترش و توانمندی آنها کمک نماید.
از طرفی گفته می شود بیش از هرچیز به دلیل جذابیت اقتصادی ایران برای کشورهای خارجی آنها به این سرمایه گذاری رغبت بیشتری نشان می دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین