|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
کد خبر: ۶۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
اینکه اختلاف نظری در میان افراد هر یک از احزاب ایجاد می‌شود و بعضا بسط پیدا می‌کند و موجب ظهور حزبی تازه از درون حزب پیشین می‌شود، امری روشن است چرا که اساسا میان نوع بشر اختلاف آراء وجود دارد و این بدیهی است که میان بدنه اصلی هر حزبی اختلاف نظراتی مشاهده شود.
دکترالهه کولایی *- موضوع رقابت و کسب قدرت سیاسی، مساله‌ای صرفا مربوط به کشور ما نیست و در همه جای جهان در حوالی ایام انتخابات و هیجانات ناشی از برگزاری آن تحقق می‌یابد.

اساسا بحث‌هایی پیرامون تشتت یا همگرایی جریان‌های سیاسی برای کسب کرسی قدرت در هر مقطع و مقامی مطرح می‌شود. اینکه موضوع یکپارچه شدن نیروهای سیاسی در داخل ساختارهای سیاسی موجب قوام‌بخشی بیشتر به احزاب و در نگاهی کلی‌ این اتفاق، نظر احزاب را مقاوم‌تر می‌کند و در نتیجه طراوتی نیز در فضای سیاسی طنین‌انداز می‌شود.

در ایام برگزاری انتخابات آن هم در سطح کشوری (مانند مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری)، احزاب و افراد سیاسی زمینه‌ها، باید‌ها و ضرورت‌های رسیدن به نتایج مثبت مورد توجه خود را مورد بحث و کنکاش قرار می‌دهند و با طرح کنارگذاری اختلافات و تاکید بر اشتراکات بر وحدت هرچه بیشتر طیف، گروه و جناح خود می‌شوند.

امروزه به دلیل ساختارمندی حاکمیت‌ها در همه کشورهای دنیا در مقاطع انتخاباتی موضوع تفرقه و تشتت، میان نیروهای حاضر در میدان سیاست مطرح می‌شود و تلاشی در جهت فیصله دادن به اختلافات درونی و توجه به وجوه مشترک میان افراد صورت می‌گیرد.

اینکه اختلاف نظری در میان افراد هر یک از احزاب ایجاد می‌شود و بعضا بسط پیدا می‌کند و موجب ظهور حزبی تازه از درون حزب پیشین می‌شود، امری روشن است چرا که اساسا میان نوع بشر اختلاف آراء وجود دارد و این بدیهی است که میان بدنه اصلی هر حزبی اختلاف نظراتی مشاهده شود.

اما این امر حتی‌المقدور نباید به فروپاشی و ظهور چهره‌ای نادرست و متفرق از حزب در میان رای‌دهندگان و در مجموع کل ساختار سیاسی کشور شود. شکاف‌های میان نفرات هر حزب باید با در نظر گرفتن اشتراکات و همچنین ملاحظه حضور رقبای انتخاباتی رفع و بر طرف شوند در غیر این صورت، حزبی که دچار این اختلال شود و در جهت رفع آن اقدامی نکند، محکوم به شکست در رقابت سیاسی است.

افراد سیاسی هوشمند باید به منافع کلان‌تر که کسب قدرت و دستیابی به مراتب بالاتر است، بیندیشند و اختلافات حاشیه‌ای و غیراصیل را از نظر دور کنند، بیشتر به اشتراکات تکیه زنند و با قدرتی مضاعف به میدان رقابت ورود کنند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
1
" افراد سیاسی هوشمند باید به منافع کلان‌تر که کسب قدرت و دستیابی به مراتب بالاتر است!، بیندیشند ... و با قدرتی مضاعف به میدان رقابت ورود کنند. "

?!؟

*
(باید حواسّمان باشد که؛)

متفاوت از همه جای جهان،

موضوع رقابت و کسب قدرت سیاسی، مساله‌ای مربوط به کشور ما نیست!

**
در کشور ما
(جمهوری اسلامی ایران)،

رسالت رقابت،

"احرازِ مسئولیّت"
(و نه کسبِ قدرت!)

جهت ارائه ی خدمتِ بهتر
است/باید باشد ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین