|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت کار توافق با ایران تمام شده نیست و از بسیاری جهات، این کار تازه شروع شده است.
همزمان معتقدم که این همه هفته مذاکره، ارزشش را داشت. با نگاه به این مذاکرات من در اینجا یکبار دیگر می خواهم از تلاشهای کری آنهم نه تنها بخاطر مشارکت در این مذاکرات بلکه بخاطر انضباط آهنی اش تشکر کنم. این مذاکرات در پایان، نتیجه بخش بود.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان با شرکت در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور جان کری، همتای آمریکایی اش در برلین اظهار داشت: آقایان و خانم های گرامی از توجهتان سپاسگزارم و همراه با شما به ورود همتای آمریکایی ام به برلین خوشامد می گوییم. در سال جاری میلادی ما زمان زیادی را با هم گذراندیم؛ آنهم وقتی که ما در مذاکرات (اتمی ایران) در لوزان یا وین همانند یک خانواده با هم زندگی می کردیم.

وی افزود: همزمان معتقدم که این همه هفته مذاکره، ارزشش را داشت. با نگاه به این مذاکرات من در اینجا یکبار دیگر می خواهم از تلاشهای کری آنهم نه تنها بخاطر مشارکت در این مذاکرات بلکه بخاطر انضباط آهنی اش تشکر کنم. این مذاکرات در پایان، نتیجه بخش بود.

وزیر خارجه آلمان گفت: من فکر می کنم که هیچکس به اندازه ما از این نتیجه خرسند نباشد؛ چون بالاخره ماموریت ما در این مذاکرات به پایان رسید.

اشتاین مایر گفت: مذاکرات وین برای ما لحظه مهمی بودند؛ آنهم نه بدان خاطر که ما را بطور طولانی مدت به فکر فرو بردند بلکه بدین سبب که پس از امضای (توافقنامه) وین همه شرکای و طرفهای مذاکراتی، دیگر می دانستند که این ، لحظه ای تاریخی است. اما آنچه که ما نمی دانستیم و طبعا تا این زمان نیز نمی دانیم آن است که آیا این"لحظه تاریخی" می تواند به یک نقطه عطف تاریخی در منطقه خاورمیانه نیز تبدیل شود یا خیر؟

وزیر خارجه آلمان در ادامه کنفرانس مشترک خبری با حضور جان کری، همتای آمریکایی در برلین گفت: ما باید ببینیم که آیا می توانیم آنچه را که برای منطقه خاورمیانه می خواهیم و آرزو می کنیم ترسیم کنیم؟ باید بگویم که با توافق وین ، چشم انداز جدیدی در این زمینه بوجود آمده است.

اکنون ما در مرحله ای هستیم که باید این توافق را راستی آزمایی کنیم و ببینیم که آیا تمامی طرفهای مذاکره کننده ، بویژه ایران ، تعهداتشان را انجام می دهند؟ اما امروز فقط ایران و توافقنامه اش نبوده اند که ما را به خود مشغول کردند. چون وقتی به این منطقه نگاه می کنیم متوجه می شویم که همچنان خاورمیانه، جای کار دارد و آن، مساله سوریه است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت کار توافق با ایران تمام شده نیست و از بسیاری جهات، این کار تازه شروع شده است.

جان کری ضمن تقدیر از همکاری های آلمان در گفتگوها با ایران گفت هر چند که مدت زمان بسیار زیادی را در این خصوص صرف کردیم، ولی نتایج آن بسیار برای جهان اهمیت دارد.

وی گفت اکنون همه ما در خصوص اجرای (توافق) بسیار هوشیار هستیم و کسی قرار نیست با این تصور که کار انجام شده است، موضوع را نادیده بگیرد. کار هنوز تمام نشده است، کار از بسیاری از جهات، شروع شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت من نیز مانند رئیس جمهور اوباما، از شراکت با آلمان بسیار تقدیر و ابراز خرسندی می کنیم.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
2
bravo
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین