کد خبر: ۶۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت که از سه شنبه هفته گذشته گشایش یافت و تا 27 سپتامبر (پنجم مهر) برپا خواهد بود میزبان جدیدترین محصولات و همچنین خودروهای مفهومی غولهای خودروسازی جهان است.
اگرچه خودروهای مفهومی به ندرت برای خرید عرضه می‌شوند اما رونمایی آنها با اهداف متعددی انجام می‌گیرد که شاید یکی از آنها متقاعد کردن بازار به توانایی برندها در نوآوری یا مطالعات طراحی برای نسل آینده خودروها است.

پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی به بررسی جالب توجه‌ترین و خیره‌کننده‌ترین خودروهای مفهومی پرداخته که در نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت یا به اختصار 2015 IAA رونمایی شده‌اند.

خودروی مفهومیIAA مرسدس

این خودرو که به اندازه مدل اس کلاس است، نامی مشابه نام رسمی نمایشگاه فرانکفورت دارد اما در واقع مخفف "اتوموبیل آیرودینامیک هوشمند" است. با توجه به اینکه این سدان لوکس چهار صندلی می‌تواند برای افزایش بهینگی، از نظر فیزیکی تغییر شکل دهد، نامش مناسب به نظر می‌رسد. خودروی IAA در سرعت پایین 50 مایل در ساعت شبیه یک مرسدس سی ال اس است اما همین که بر سرعتش افزوده می‌شود شروع به تغییر شکل می‌کند.



سپر عقب خودرو با استفاده از محرکهای الکتریکی، 15 اینچ پهن می‌شود، رینگهای چرخ کاملا مسطح می‌شوند و یک بال در سپر جلوی خودرو برای بهبود جریان هوای پایین بدنه جمع می‌شود. طبق اعلام مرسدس، کل این تغییر برای بهبود عملکرد آیرودینامیک خودرو انجام می‌گیرد.

خودروی مفهومی بوگاتی ویژن جی تی

خودروی مفهومی ویژن جی تی به عنوان طراحی دیجیتالی که برای نمایش در بازی ویدیویی گرن توریسمو شش در نظر گرفته شده بود، حیات یافت و در شکل فیزیکی هم در نمایشگاه IAA 2015 ظاهر شد. خودروی مفهومی ویژن جی تی نشانه‌های متعددی از طراحی جانشین آینده ویرون را با خود به همراه دارد.



این خودروی مفهومی با فاصله گرفتن از مفهوم لوکسی که بوگاتی برای آن معروف است، بر پرفورمنس تاکید دارد از این رو ابزارهای لوکس، سیستم‌های ایمنی و هر چیزی که برای راحتی بیشتر طراحی می‌شود، به منظور کاهش وزن و افزایش کارایی خودرو حذف شده است.

هیوندای ان 2050 ویژن گرن توریسمو

بوگاتی تنها شرکتی نیست که یک خودروی مجازی را به دنیای واقعی آورده است. خودروی مفهومی هیوندای رویکرد مشابهی دارد.



هیوندای با نمایش ان 2050 نشان داد که با وجود قدرت نمایی در عرضه کراس اوورها و شاسی بلند، با برند ان خود به بالاترین سطح خودروی اسپورت چشم دوخته است.

نیسان گریپز

نیسان با این کراس اوور قصد دارد دنیا را متقاعد کند که خودروهای هیجان انگیز لزوما قرار نیست فاصله کمی با زمین داشته باشند، غیرراحت و غیرکاربردی باشند. این شرکت می‌گوید که گریپز یک شخصیت دو گانه دارد. از یک سو امکان رفت و آمد روزانه راحت را فراهم می‌کند و از سوی دیگر با آن می‌توان در سطوح ناهموار رانندگی کرد.



نیسان تاکید کرده که گریپز جانشین مدل‌های قشقای یا جوک نیست بلکه مدلی است که ممکن است در صورت تصمیم این شرکت برای گسترش فعالیت در بخش کراس اوورها، به تولید برسد.

پورشه میژن ئی

میژن ئی خودروی اسپورت کاملا برقی است که ظرفیت چهار سرنشین را دارد و برای خواباندن صدای منتقدان خودروی برقی، بیش از 500 کیلومتر برد حرکت داشته و در مقایسه با 911 فضای بیشتری دارد. میژن ئی از سوی پورشه به عنوان نخستین خودروی اسپورت برقی چهار دره که مناسب برای استفاده روزانه است، معرفی شده است.



این خودرو یک باتری برقی 800 ولت با قدرت 600 اسب بخار دارد که می‌تواند ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. خودروی مفهومی پورشه یک سیستم سرگرمی دارد که مجهز به رابط کاربری حساس به اشاره است با اینهمه این فناوری هنوز در مرحله ابتدایی قرار دارد.

پورشه اعلام کرده که احتمال بالایی وجود دارد که میژن ئی به تولید برسد و اگر چنین اتفاقی بیافتد، رونق خوبی برای بازار خودروهای برقی خواهد بود.

پروژه 2 و 4 هوندا

این خودرو نتیجه رقابت جهانی میان 80 طراح داخلی هوندا بوده که تلاش کرده تخصص این شرکت در عرصه موتورسیکلت و خودرو را ترکیب کند. طراحی بدنه این خودرو به خودروی فرمول یک 1965 هوندا اشاره دارد که نخستین خودروی ژاپنی برنده رقابت جایزه بزرگ بود.



با اینهمه این شرکت برای طراحی صندلی آن رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و به جای اینکه صندلی راننده در احاطه بدنه خودرو باشد، کنار بدنه قرار گرفته و اندکی از سطح زمین فاصله دارد. چنین طراحی بعید است سر از جاده دربیاورد اما هوندا ممکن است روزی این خودرو را به مشتاقانش پیشنهاد کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین