|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
در حالی که هجوم پناهندگان از کشورهای جنگ زده خاورمیانه و شمال آفریقا به قاره اروپا، تبدیل به بحرانی جهانی شده است، واشنگتن وعده داد سال های 2016 و 2017 میلادی، میزبانی شمار بزرگی از پناهندگان سوری را برعهده بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که در برلین به سر می برد، امروز اعلام کرد کشورش آماده است سال 2016 میلادی، 85 هزار پناهجوی سوری و سال 2017 میلادی، 100 هزار پناهجوی سوری را میزبانی کند.

کری با اشاره به وعده پذیرش پناهجویان، گفت: این اقدام، در راستای سنت آمریکا به عنوان سرزمین امید و فرصت های نو خواهد بود.

اگرچه دولت آمریکا برای میزبانی از پناهجویان نیازی به تایید کنگره ندارد، اما بودجه این کار باید به تایید کنگره برسد. برخی قانون گذاران آمریکایی از اینکه اعضای داعش یا گروه های تروریستی دیگر، همراه با کاروان های پناهجو از سوریه وارد خاک ایالات متحده شوند، ابزار نگرانی کرده اند.

هجوم پناهجویان از خاورمیانه و شمال آفریقا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به بحرانی برای این اتحادیه تبدیل شده است. مرکز آمار اروپا (Eurostat) روز جمعه اعلام کرد که شمار درخواست های پناهندگی از اروپا امسال نسبت به سال گذشته، 85 درصد افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین