|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۶۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
مدیرعامل ستاد دیه گفت: امسال سه هزار و 500 زندانی جرایم مالی و غیرعمد با معرفی به بانک های عامل از زندان های کشور آزاد می شوند.
سید اسدالله جولایی روز یکشنبه در نشستی با رییس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم گسترش برنامه های فرهنگی در جامعه برای کاهش میزان محکومیت های مالی ، استفاده از بیمه شخص ثالث ، پیشگیری از مهریه های سنگین ، نفقه و تصادفات تاکید کرد.

او با اشاره به دائمی شدن بانک های عامل اعطا کننده تسهیلات به مددجویان معرفی شده از سوی ستاد دیه از سال جاری گفت: پیشتر تغییر بانک های عامل مشکلاتی را برای مددجویان داشت ولی اخیرا بانک های عامل ستاد دیه دائمی شدند و میزان اعتبار مورد نیاز همه ساله از سوی ستاد اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: از دو سال پیش بر اساس سیاست هیات مدیره ستاد دیه تلاش ها بر استفاده از منابع مساعدت های خیرین و پر بارتر شدن برگزاری جشن های گلریزان و زحمات اعضای ستاد دیه استان ها متمرکز شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی زندان های اردبیل ، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این نشست گفت: کوتاهی برخی نهادها در بخش های دیگر جامعه موجب می شود مجموعه دستگاه قضایی و نهادهای وابسته به آن همچون ستاد دیه بار سنگین بخش های دیگر را هم به دوش بکشند.

او افزود: نباید طوری باشد که در جامعه هر بخشی به فکر سود خود باشد و بقیه جامعه بار کوتاهی دیگران را به دوش بکشند.

وی با اشاره به مشکلات فراروی دستگاه قضایی گفت: ما در دستگاه قضایی از دو بعد دچار مشکلات هستیم ، اول اینکه مجبوریم به درخواست شکات پرونده ها را بررسی کرده و لاجرم متشاکی ها به دلیل عجز از پرداخت دیون محکوم و روانه زندان می شوند.

وی اظهار کرد: پس از انتقال فرد به زندان با هدف کاهش مشکلات خانواده زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با کمک نهاد ستاد دیه آنها را آزاد می کنیم.

وی به نقش پیشگیری از وقوع جرایم در کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: در جامعه می توان خیلی از مشکلات را اول پیش بینی و پیشگیری کرد تا بعد به فکر درمان نباشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین