کد خبر: ۶۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
به اعتقاد مجید اخشابی، توجه کارشناسانه دست اندرکاران و داوران این جشنواره به موسیقی اصیل، می تواند به کشف «صداهای برتر شمسه ای» و شکل گیری یک جریان هنری موسیقیایی متعهد و اثرگذار در ایران اسلامی منتهی شود.
مجید اخشابی، خواننده و آهنگساز با اشاره به این که برگزاری مجموعه جشنواره های شمسه گامی بلند در جهت ایجاد فرهنگ همدلی میان مردم مناطق مختلف شهر تهران است، گفت: برگزاری هر ساله مجموعه جشنواره های شمسه اتفاق بسیار خوب و قابل تقدیری است که می تواند در راستای پیدایش وحدت و همدلی در خانواده های ساکن محلات تهران و از سوی دیگر ارتقای فرهنگ شهرنشینی اثرات مفید و مثبتی بر جا بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، وی افزود: این جشنواره بدون شک می تواند از سویی موجب آشنایی مردم با عرصه های مختلف فر هنگی و هنری و از سوی دیگر، سبب ارتقای سطح یکرنگی، دوستی و مهربانی در فضای محله و همسایگی منجر شود.

اخشابی با اشاره به مسائل کیفی جشنواره های شمسه تاکید کرد: لازم است مسئولان و دست اندرکاران در پیشرفت ابعاد کیفی حوزه های مختلف جشنواره بکوشند و ابعاد کیفی را به سطحی برسانند که بتواند با هدفمندی و برنامه ریزی های درست و کارشناسانه به آینده استعدادهای تهرانی به ویژه نوجوانان و جوانان لایق و هنرمند، سمت و سوی صحیحی دهند.

این خواننده و آهنگساز ایرانی گفت: یکی از نقاط قوت شمسه، توجه این جشنواره به هنر سرود و موسیقی و شناسایی هنرمندان بااستعداد و متعهد است.

اخشابی خاطرنشان کرد: توجه کارشناسانه دست اندرکاران و داوران این جشنواره به موسیقی اصیل، می تواند به کشف «صداهای برتر شمسه ای» و شکل گیری یک جریان هنری موسیقیایی متعهد و اثرگذار در ایران اسلامی منتهی شود.

گفتنی ست؛ مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین