|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۶۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
تاجگردون افزود: یکی از مجموعه اسنادی که ارائه شد، بحث زمان مذاکرات بود چرا که آقای جلیلی ادعایی در مورد مذاکرات آلماتی داشتند که توافقات اجمالی در ان مورد صورت گرفته بود، که اگر آن مذاکرات مستند است مستنداتش ارائه شود و مذاکرات مسقط هم به همین شکل که اگر نامه هایی رد و بدل شده میان ایران و عمان و آمریکا این مستندات به کمیسیون برجام ارائه دهند.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در رابطه با حضور آمانو در کمیسیون برجام گفت : سوالاتی در رابطه با برنامه بلند مدت آژانس نسبت به فعالیت هسته ای ایران وجود دارد که این حضور می تواند در جهت تنویر اعضای کمیسیون باشد.

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،در رابطه با درخواست کمیسیون برای ارسال اسناد محرمانه به کمیسیون برجام گفت : اسناد محرمانه ای به آن شکل وجود نداشت. وی ادامه داد : از آنجایی که در گزارش برجام نوشته شده است که ایران باید برنامه بلند مدتی را در رابطه با فعالیت های هسته ای خود به آژانس ارائه دهد و اینکه این برنامه چه زمان آماده است و نیز اگر آماده شود نسخه ای از آن در اختیار مجلس قرار گیرد.

 تاجگردون افزود: یکی از مجموعه اسنادی که ارائه شد، بحث زمان مذاکرات بود چرا که آقای جلیلی ادعایی در مورد مذاکرات آلماتی داشتند که توافقات اجمالی در ان مورد صورت گرفته بود، که اگر آن مذاکرات مستند است مستنداتش ارائه شود و مذاکرات مسقط هم به همین شکل که اگر نامه هایی رد و بدل  شده میان ایران و عمان و آمریکا این مستندات به کمیسیون برجام ارائه دهند.

عضو کمیسیون بررسی برجام درمورد دعوت های صورت گرفته از ولایتیٰ، صالحی و اکنون آمانو بیان داشت : این دعوت ها ابعاد کار را مشخص تر می کند، به هر صورت تیم های مذاکره کننده ای تشریف آوردند از جمله آقای نهاوندیان که از سوی تیم اقتصادی دولت به کمیسیون آمدند و گزارشاتی ارائه کردند و آقای آمانو هم به منظور فعالیت های هسته ای ایران به کمیسیون آمدند و این دعوت ها برای تنویر اعضای کمیسیون و افکار عمومی لازم و ضروری  بود، حداقل تاریخچه مذاکرات را به خوبی تبیین کردند.

 رئیس کمیسیون اقتصادی  همچنین در ادامه گفت: مزیت این جلسات این بود  که این مباحث از صدا و سیما پخش شد و تا حدودی مردم در جریان امور قرار گرفتند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
3
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین