|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای احداث راه آهن خراسان جنوبی به 1.2 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.
عباس آخوندی عصر روز شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، افزود: برای احداث راه آهن خراسان جنوبی در جریان سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان ردیف بودجه در نظر گرفته شد.

با احداث راه آهن خراسان جنوبی ارتباط ریلی شهر بیرجند مرکز استان از طریق زاهدان به چابهار و امتداد آن نیز به مشهد مقدس با کشورهای آسیای میانه و دریای عمان برقرار خواهد شد.

آخوندی در ادامه گفت: امسال نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه راه آهن خراسان جنوبی لحاظ شده است، امید می رود در بودجه سال آینده اعتبار این پروژه افزایش یابد.

وی در ادامه به کمبود هواپیما در کشور اشاره کرد و گفت: امید است با گشایشی که بعد از مذاکره صورت گرفته بتوانیم تعداد هواپیماهای کشور را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید ناوگان هوایی کشور نوسازی شود، گفت: این اقدام به شرایط خوب ما بعد از تحریم بستگی دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به طلب پیمانکاران بخش راهسازی از این وزارتخانه گفت: پیمانکاران مطالبات زیادی برای احداث راه دارند، تلاش می کنیم از طریق خزانه، مطالبات آنها پرداخت شود.

وی در ادامه از افتتاح 60 کیلومتر از راههای دو بانده استان خبر داد و گفت: دوبانده کردن محورهای بیرجند- قاین و قاین- گناباد و دو بانده کردن محور دیهوک- طبس با بیش از 200 کیلومتر در دست احداث است.

وی با بیان اینکه تکمیل محورهای خراسان جنوبی به دلیل وسعت زیاد استان نیاز به اعتبار کلان دارد، گفت: سال گذشته 200 کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
آخوندی اظهار امیدواری کرد: تلاش می شود با وجود اینکه در شرایط سخت اعتباری قرار داریم گام های خوبی برای دو بانده کردن محورهای خراسان جنوبی برداشته شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین