|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۶۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
معاونت علمی ریاست جمهوری از طرحهایی که منجر به کسب ارزش افزوده در بخش گیاهان دارویی شود ، حمایت ویژه می کند.
از بیرجند ؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز در دیدار مسئولان و اعضای بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت : گیاهان دارویی یکی از ظرفیتهای منحصر به فرد خراسان جنوبی است که باید از آن بهره برداری بهینه کرد.

ستاری افزود : آمادگی داریم 2 طرح بزرگ دانش بنیان در حوزه زرشک ، زعفران و عناب را در خراسان جنوبی اجرا و حمایت کنیم.

وی همچنین با تشکیل کارگروه های ارتباطات و فناوریهای زیر ساخت، گیاهان دارویی و آب که از مهم ترین خواسته های شورای علمی نخبگان خراسان جنوبی است موافقت کرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری نیز گفت: به خراسان جنوبی از دو دیدگاه ، یکی مرزی بودن آن و دیگری قابلیتهای منحصر به فردش به ویژه در بخش کشاورزی ، توجه داریم.

وطنی افزود: پیش از تولید و کشت گیاهان دارویی ، داشتن صنعت فرآوری آن مهم است و ما در این خصوص از شرکتهای فرآوری گیاهان دارویی حمایتهای بیشتری می کنیم.

وی تأکید کرد در خراسان جنوبی از شرکتهای دانش بنیان در حوزه های صنایع دستی نیز بدون محدودیت تعداد شرکتها ، حمایت می کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی هم خواستار تأمین 50 درصد باقیمانده اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان این بنیاد شد.

احمدی زاده افزود: عناب و زرشک دو محصول استراتژیک خراسان جنوبی است که معیشت 50 هزار نفر به آن وابسته است و گردش مالی سالانه این دو محصول 70 میلیارد تومان است ، اما باردهی یک سال درمیان این محصولات از جمله مشکلات تولید عناب و زرشک است که نیاز به راه حل استراتژیک و علمی دارد.

پویان پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان جنوبی هم گفت: تعدد و پراکندگی کمیته های مربوط به گیاهان دارویی ، روند کار را پیچیده می کند و باید با یک مدیریت واحد برای معرفی و تجاری سازی گیاهان استراتژیک در استان برنامه ریزی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین