|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
لایحه های «تحدید حدود مرز دریایی ایران و عمان» و «پروتکل انتقال محکومین به حبس ایران و ترکمنستان»به مجلس تقدیم و « قانون موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر» ابلاغ شد.
از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری، لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به تمایل دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان جهت ارتقای روابط دو جانبه و تقویت روابط حسن همجواری موجود میان دو دولت از طریق تعیین عادلانه، منصفانه و دقیق خط مرز دریایی بین مناطق دریایی مربوط خود در دریای عمان که هر یک از طرف ها حقوق حاکم و صلاحیت را مطابق با حقوق بین الملل اعمال می نمایند، این لایحه جهت طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.


پروتکل انتقال محکومین به حبس ایران و ترکمنستان

همچنین در مقدمه توجیهی لایحه «پروتکل انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان» آمده است:نظر به لزوم استقرار روشمند همکاریهای قضایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان و با توجه به آثار مثبت ناشی از اتخاذ تدابیر و ایجاد بسترهای مناسب قانونی برای اتباع دو دولت و در راستای زمینه سازی برای گسترش مناسبات دو کشور و ارتقای سطح همکاری دو جانبه و تحکیم مناسبات میان آنها، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

حسن روحانی، ریس جمهوری این لایحه ها را در تاریخ 17/6/1394 تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.


قانون موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر

رییس جمهوری «قانون موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر» را برای اجرا ابلاغ کرد.
این قانون در جلسه علنی مورخ هجدهم مرداد ماه 1394 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 4/6/1394 به تایید شورای نگهبان رسیده بود.
حسن روحانی رییس جمهوری، این قانون را در تاریخ 21/6/1394 برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین