|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش بنیان ایجاد زمینه فعالیت برای بخش خصوصی است، گفت: دولت از طرح های فراوری محصول راهبردی در خراسان جنوبی حمایت می کند.
سورنا ستاری عصر روز شنبه در جمع نخبگان خراسان جنوبی، در بیرجند اظهار کرد: برنامه های بنیاد نخبگان برای حمایت از نخبگان فراوان است، باید سیستمی ایجاد شود که بتوانیم سبد تسهیلاتی متفاوت به این افراد ارائه کنیم.

وی ایجاد پارک علم و فناوری توسط شرکت های خصوصی را جزو اولویت های معاونت علمی ذکر کرد و افزود: برای فروش محصول شرکت های دانش بنیان تسهیلات خوبی از سوی این معاونت و صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مهمترین ظرفیت خراسان جنوبی را فراوری گیاهان دارویی و محصول استراتژیک استان بیان کرد و گفت: در زمینه فراوری این نوع محصول از شرکتهای دانش بنیان حمایت می شود که در این رابطه نه برای تجهیزات بلکه برای اجرای طرح ها اعتبار پرداخت می شود.

ستاری با بیان اینکه در خراسان جنوبی بیش از 800 نوع گیاه دارویی وجود دارد، گفت: وجود این تعداد گیاهان دارویی برای این استان ظرفیت خوبی است که وجود کم آبی می تواند با کشت و فراوری این گیاهان درآمد خوبی را نصیب کشاورزان کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مواد معدنی استان به صورت خام به خارج صادر می شود، گفت: با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فراوری این مواد غنی، ارزش افزوده نصیب مردم استان می شود.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: اقتصاد دانش بنیان، سیستم جدیدی است که از سوی معاونت علمی و فناوری در کشور معرفی شده که پایه و اساس آن تولید درآمد از طریق پژوهش است چرا که درآمدی که از این طریق حاصل می شود از دیگر زمینه های سرمایه گذاری پایدارتر است.

ستاری در ادامه اقتصاد دانش بنیان را یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیازمند حمایت جدی مسوولان هستیم و از هر نوع کمکی در جهت توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در کشور دریغ نخواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین