|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف در دو سال گذشته گفت: یکی از کارهای مهم اجتماعی دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت در جامعه است.
اسحاق جهانگیری بعد از ظهر شنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان 140 تختخوابی تامین اجتماعی و ساختمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با اجرای این طرح آرامش در حوزه بهداشت و درمان حاکم شد.

وی تاکید کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی موجب رضایت مندی مردم شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح بیمه همگانی نیز تعداد 9میلیون نفر از قشرهای مختلف مردم از جمله روستاییان، عشایر و کشاورزان که بیمه نبودند، از مزایای بیمه برخوردار شدند.

وی یادآور شد: این در حالی است که سال 94 از نظر درآمد برای دولت سال سختی است و به دلیل کاهش قیمت نفت درآمدها کاهش یافت و با این وجود کارهای مهمی انجام شده است.
جهانگیری تصریح کرد: با تمام این وجود دولت تدابیری را اندیشیده است که کارها مطابق برنامه انجام شود.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: با توجه به اقدام های انجام شده در سیاست خارجی و افقی روشنی که برای آینده کشور وجود دارد مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.
جهانگیری در ادامه با تاکید بر گسترش همکاری شرکت های بیمه در حوزه بهداشت و درمان گفت: این شرکت ها باید بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و نسبت به رفع مشکل مردم در این بخش اقدام کنند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه سازمان تامین اجتماعی را از جمله نهادهای گسترده برای خدمات رسانی به افراد تحت پوشش در کشور ذکر کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر مستقیم و غیرمستقیم از مزایای خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: افراد تحت پوشش بخشی از دریافتی خود را در زمان خدمت تحت عنوان بیمه به این سازمان پرداخت می کنند تا در روزهای سخت زندگی از خدمات این نهاد بهره مند شوند.

جهانگیری در ادامه اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در بخشی از دوران فعالیت خود دچار فرسودگی شد که اشکالاتی را می توان بر آن گرفت که فضا را متشنج کرد و این فضا به سه قوه نیز کشیده شد و حتی برخی نهادها را تحت تاثیر قرار داد.

وی تاکید کرد: به دلیل فرسودگی که در این سازمان ایجاد شده بود منابع مردم قربانی شد، این در حالی است که منافع ملت باید تا آخر دنبال شود که قربانی مسایل دیگر نشود.

وی یادآوری کرد: چنین سازمانی که باید به مردم خدمت می کرد، دچار بحران شده بود و با درایت دولت یازدهم آرامش اقتصادی به نهادها بازگردانده شد تا سازمان تامین اجتماعی بتواند دوباره به مردم خدمت کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز مجموع افراد تحت پوشش این سازمان را 40 میلیون و 230 هزار نفر ذکر کرد.

سید تقی نوربخش گفت: هزینه درمان افراد مستمری بگیر گاهی مواقع سه برابر مبلغ بیمه پرداختی آنان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خدمات درمانی به بیمه شدگان از طریق 80 بیمارستان و حدود 300 مرکز درمانی و خرید خدمات از دیگر مراکز به افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر این سازمان 18خدمات و مزیت بیمه ای از جمله بیکاری، از کارافتادگی و ... را به بیمه شدگان ارائه می دهد.

وی گفت: این سازمان در دوره گذشته با برخی چالش ها از جمله فساد مالی، کسری بودجه پنج هزار میلیارد تومانی سال 92، مشکل سرمایه انسانی، استخدام دو هزار نفر بدون ضابطه، تعویض هشت مدیر عامل در هشت سال رو به رو بود که این میراث به دولت یازدهم رسید.

نوربخش تصریح کرد: با توجه به اقدام های انجام شده سازمان از حالت حاشیه ای خارج شده و در حال حاضر از بهترین شرایط برخوردار است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که بیمه سلامت از راهبردهای اصلی دولت است، گفت: 87 درصد منابع طرح نظام سلامت توسط سازمان های بیمه گر و بقیه از بودجه پرداخت می شود.

بیمارستان تامین اجتماعی بیرجند با صرف 750 میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و بخش های داخلی، اطفال، اتاق عمل، زایشگاه، دیالیز و مراقبت های ویژه دارد.

ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت حدود پنج هکتار با زیربنای 17 هزار و 500 متر مربع در سال 86 آغاز شد.

همچنین ساختمان جدید اداره کل تامین اجتماعی استان با پنج هزار و 600 متر مربع زیربنا در هفت طبقه در زمینی به مساحت یکهزار و 200 متر مربع احداث شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین