|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
كودكان بايد به منظور پيشگيري از كودك آزاري با حقوق قانوني خود در خانواده و جامعه آشنا شوند و اين مهم بايد با آموزش در سطح مدارس شروع شود.
دكتر كديور، رئيس بخش نوزادان مركز طبي كودكان دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه بيشتر موارد كودك آزاري با عنوان بيمار به مراكز درماني منتقل مي شوند، افزود: در مراكز درماني مواردي از كودك آزاري قابل شناسايي هستند كه با علايمي همچون پارگي در ناحيه بيني يا وجود لكه هاي غيرطبيعي در روي پوست به اين مراكز انتقال داده مي شود.

وي با تأكيد براينكه آموزش كودكان به منظور آشنايي آنها با حقوق قانوني كه در خانواده و جامعه دارند به منظور پيشگيري از كودك آزاري در جامعه بايد از مدارس شروع شود، تصريح كرد: بسياري از كودكان با روش هاي كودك آزاري آشنايي ندارند و نسبت به ظلمي كه به آنها روا داشته شده، بي اطلاع هستند.

كديور اذعان كرد: هم اكنون حساسيت مسئولان نسبت به احياي حقوق كودكان در جامعه و خانواده افزايش يافته و اين در حالي است كه به علت نگرش فرهنگي كه نسبت به برخورد والدين با كودكان در كشور وجود دارد اجراي هرگونه برنامه اي در اين زمينه با مشكل روبرو خواهد بود.
همچنين تصويب قطعنامه درباره پيشگيري از كودك آزاري در كشور نيازمند حمايت مسئولان مربوطه و رسانه ها به ويژه صدا و سيما است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین