|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
یزدانی ادامه داد: مکمل‌ها به خودی خود چیز بدی نیستند ولی سودجویانی از این مکمل‌ها سوءاستفاده کردند و مکمل‌های تقلبی را به جوانان و علاقه مندان رشته پروزش اندام عرضه می‌کنند.
مربی تیم ملی پرورش‌اندام ایران از وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی یک تا دو میلیون نفر که در ایران به ورزش بدنسازی مشغول هستند، تقاضا و پیشنهادی ارائه کرد.

 محسن یزدانی قهرمان پیشین جهان و مربی تیم ملی پرورش اندام ایران با اشاره به اینکه حدود یک تا دو میلیون نفر در ایران مشغول تمرین ورزش بدنسازی هستند، اظهار کرد: وزارت بهداشت امروزه برای معرفی مکمل‌های که دارای مجوز هستند اقداماتی را انجام داده است ولی از این وزاتخانه تقاضا می‌کینم حداقل به عنوان یک پیشنهاد مکمل‌های تقلبی و غیرمجاز هم معرفی کند.

یزدانی ادامه داد: مکمل‌ها به خودی خود چیز بدی نیستند ولی سودجویانی از این مکمل‌ها سوءاستفاده کردند و مکمل‌های تقلبی را به جوانان و علاقه مندان رشته پروزش اندام عرضه می‌کنند، بنابراین در گذشته ما مکمل‌های سالم را به افراد معرفی می‌کردیم تا آنها به سراغ داروهای استروئیدی و هورمونی کشیده نشوند ولی هم اکنون ما با مکمل‌های تقلبی مواجه هستیم.

این قهرمان پیشین جهان و مربی تیم ملی پرورش اندام ایران با بیان اینکه افراد برای قهرمانی جهت پیشرفت در رشته پرورش اندام نباید از هر وسیله و موضوعی استفاده کنند، به قهرمانانی از جمله علی تبریزی قهرمان قهرمانان پرورش اندام جهان اشاره کرد و افزود: مثلاً این قهرمان 25 سال زحمت کشید تا به چنین جایگاهی ارتقا یافت، بنابراین یک شبه نمی‌توان به طور سالم در بدنسازی رشد کرد.

یزدانی در ادامه به رشد باشگاه‌ها و علاقه‌مندان رشته پرورش اندام که از دهه 70 تاکنون هزار تا دو هزار درصد رشد داشته است اشاره کرد و با مطالبه از مسئولان برای توجه بیشتر در این عرصه گفت: با توجه به اینکه افراد می‌توانند در رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین برای سلامتی از سنین 10 تا 100 سالگی به ورزش پرورش اندام بپردازند، برآورد می‌شود در ایران بالغ بر یک تا دو میلیون نفر بدنسازی کار می‌کنند زیرا سالمندان نیز می‌توانند به بدنسازی بپردازند و بسیاری هم برای کسب تناسب اندام به این ورزش رو می‌آورند.

این قهرمان پیشین جهان و مربی تیم ملی پرورش اندام ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: ورزش پرورش اندام ورزشی ریسکی نیست و هر قشری می‌تواند به آن بپردازد، بطوریکه در سراسر استان‌های کشور علی الخصوص در تهران افراد این ورزش پُرطرفدار را انجام می‌دهند ولی باید مراقبت‌های لازم درباره پرهیز از داروهای هورمونی و استرئیدی را داشته باشند و حتماً نیز از مربیان با دانش استفاده کنند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین