|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
برخی از رسانه‌های غربی و از جمله اسکای نیوز و نیویورک تایمز مدعی مبادله زندانیان بین ایران و القاعده شده‌اند.
برخی از رسانه‌های غربی و از جمله اسکای نیوز و نیویورک تایمز مدعی مبادله زندانیان بین ایران و القاعده شده‌اند.

 بر اساس این گزارش‌ها، یکی از اعضای آزاد شده القاعده در این تبادل سیف‌العدل بوده که در یک گزارش اطلاعاتی از او به عنوان نفر سوم در سلسله مراتب القاعده یاد شده است.

 در پی تکذیب گزارش اسکای‌نیوز از سوی ایران، روزنامه نیویورک‌تایمز هم در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی تبادل زندانی‌ها و آزاد شدن سیف‌العدل در این اقدام را تایید کرده است. نیویورک‌تایمز می‌گوید زمان دقیق این تبادل مشخص نیست، اما به نقل از بعضی منابع گزارش داده که است احتمالا این موضوع به شش ماه پیش برمی‌گردد.

نیویورک‌تایمز چهار زندانی دیگر القاعده را که گزارش آزادی آنها توسط ایران منتشر شده، این طور معرفی کرده است: عبدالخیر المصری، شهروند مصر که پیش از این رئیس شورای روابط خارجی القاعده بوده است؛ ابوالقسام، تبعه اردن که زمانی معاون ابومصعب الزرقاوی بود؛ ساری شهاب، عامل اردنی القاعده و ابومحمد المصری، شهروند مصر که از سازمان‌دهندگان حملات القاعده پیش از ۱۱ سپتامبر معرفی شده است. گزارش اسکای‌نیوز و نیویورک‌تایمز می‌گوید این افراد با نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی در یمن معاوضه شده که اواخر تیر ماه سال ۱۳۹۲ در صنعا ربوده شده بود.



منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین