|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۶۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کتاب «آیت الله محمدتقی نصیری به روایت اسناد ساواک» از علمای استان سمنان و از مدیران قدیمی حوزه علمیه این شهر، رونمایی شد.
همزمان با اولین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ محمدتقی نصیری، با حضور حجت الاسلام و المسلمین خزائی، مشاور عالی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و نخبگان استان سمنان رونمایی شد.

در این آیین مشاور عالی وزیر اطلاعات و رئیس شورای عالی انتشارات وزارت اطلاعات گفت: تا کنون 300 جلد کتاب در زمینه های رجال سیاسی، تاریخ نگاری کشور از مشروطه تا کنون و ... توسط اداره کل بررسی های تاریخی وزارت اطلاعات منتشر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خزائی اظهار داشت: تبیین جایگاه علما در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهم است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت وجود علما و یاران امام راحل به جایگاه رفیعی در منطقه دست یافته است، افزود: در حال حاضر به فرموده رهبر معظم انقلاب در پیچ تاریخی قرار داریم که عبور از این پیچ ما را به دوره همواری خواهد رساند.

رئیس کمیته عالی مبارزه با جریان های تکفیری و القاعده با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند انقلاب اسلامی ایران الگو شود و در منطقه نفوذ داشته باشد، گفت: راهبرد اصلی دشمنان جنگ بین شیعه و سنی و ناامن کردن ایران است.

استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) با زنده نگاه داشتن اسناد بزرگان دین شرایطی را فراهم کرده اند که این مجاهدت ها برای نسل آینده باقی بماند.

محمد وکیلی در ادامه پیام رئیس جمهوری به مناسبت برگزاری این مراسم را قرائت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز با بیان اینکه آیت الله نصیری عالمی عامل و مبارز بود، گفت: وی عالمی برای مردم بود و به نفع خود کاری نمی کرد.

حجت الاسلام سید محمد شاهچراغی افزود: آیت الله نصیری همواره در خدمت مردم، طلاب و دلسوز و چراغ روشنی در استان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: بنده پس از نیم‌قرن رفاقت و دوستی با مرحوم شیخ نصیری و از روی ارادتی که به ایشان داشتم، نام فرزند ارشدم را سید محمدتقی گذاشتم و همواره دوستی خود را با این مجاهد ادامه دادم.


بیان خاطراتی از آیت الله نصیری توسط حجت الاسلام مرتضی مداح خواهر زاده آیت الله نصیری، قرائت پیام وزیر اطلاعات به مناسبت این مراسم و رونمایی از کتاب آیت الله نصیری به روایت اسناد ساواک از دیگر برنامه های این مراسم بود.

آیت الله شیخ محمدتقی نصیری در عمر با برکت خویش، علاوه بر مدیریت حوزه علیمه سمنان، به تربیت روحانیون مختلفی از جمله دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشور پرداخت و ضمن حضور در فعالیتهای انقلابی، زمینه اختفاء و فعالیت های انقلابی متدینین را در دوره های مختلف تاریخ پیروزی انقلاب فراهم کرد.

آیت الله شیخ محمدتقی نصیری همچنین فرزند گرامی خود شهید محمدصادق نصیری را در مسیر دفاع از کیان کشور در جنگ تحمیلی، به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرد.

وی بیستم شهریور 93 در بیمارستان خاتم الانبیای تهران، دار فانی را وداع گفت.

آیت الله شیخ محمدتقی نصیری در سال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی و جوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداختند و در نهایت به سمنان بازگشت و پنجاه سال در خدمت دین و مردم سمنان بودند.

آیت الله شیخ محمدتقی نصیری از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین