کد خبر: ۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در جریان حادثه سقوط جرثقیل در مکه و کشته شدن شماری از زائران ، حاکمان آل سعود باید از کشورهای اسلامی عذرخواهی کنند.
حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در ارتباط با حادثه یاد شده شایسته نیست که حاکمان آل سعود در عربستان به موضع برخی از اهل فتوا آن کشور مبنی بر تقدیر الهی خواندن حادثه سقوط جرثقیل در مکه بسنده کنند.

وی یادآورشد: حادثه های ناگوار چند سال گذشته در مکه و مدینه نشان داده که حاکمان آنها قدرت اداره مسجد الاحرام را ندارند.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: حادثه چند روز گذشته سقوط جرثقیل در مکه نشان می دهد که آل سعود در مقابل حفظ جان زائران باید تدبیر و تلاش بیشتری کند.

هاشمی اظهارداشت: وقتی حاکمان سعود تنها به فکر قلع و قمع مردم مظلوم سوریه، یمن و سایر نقاط دنیا هستند دیگر فرصتی برای رسیدگی به کنگره بزرگ حج پیدا نمی کنند.

وی یادآور شد: برج های شیطانی شهر مکه بویژه برج ساعت که برگرفته از برج ساعت لندن و درجوار خانه کعبه و با اشرافیت بر حرم امن الهی بنا شده بر خلاف اصول قرآنی است.

هاشمی تاکید کرد: برای اداره حرمین شریفین و مناسک بزرگ حج باید یک شورا متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود.

وی با اشاره به در پیش بودن روز عرفه گفت: روز و شب عرفه از منزلت زیادی برخوردار است تا جایی که در برخی از روایات با شب قدر مقایسه شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به در پیش بودن عید قربان یادآورشد: این روز، روز ذبح نفس با تیغ تقوا است.

وی در ادامه با بزرگداشت هفدهم ذی الحجه سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) این مناسبت را تسلیت گفت و افزود: 31 شهریور نیز آغاز هفته دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ناجوانمردانه عراق علیه ایران است.

هاشمی گفت: دشمنان ایران اسلامی با راه انداختن این جنگ قصد خاموش کردن انقلاب و صدای آن را داشتند ولی جنگی که شکل گرفت باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه و ایستادگی ملت بزرگ ایران است گفت: این جنگ به تمام معنا ناکامی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و سرخوردگی آنها را در پی داشت.

هاشمی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع فرماندهان سپاه گفت: خطر نفوذ دشمن فکری، فرهنگی و سیاسی خطرناک تر از نفوذ امنیتی است که باید نسبت به آن هوشیاری لازم داشته باشیم.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه با اشاره به درگذشت آیت الله خزعلی اظهار داشت: این شخصیت بزرگ همواره در خدمت ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی تصریح کرد: آیت الله خزعلی برای بیان حرف حق هیچ واهمه ای نداشت و در جریان فتنه 88 برای براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط دشمنان خارجی و نادانان داخلی خیلی سریع با اعلام موضع این فتنه را محکوم کرد.

هاشمی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها گفت: باید با مشارکت در این جشن سعی شود دانش آموزان و دانشجویان سال تحصیلی خود را بدون دغدغه آغاز کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین