کد خبر: ۶۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
پس از آغاز برگزاری نخستین رزمایش بزرگ مشترک مالزی و چین از روز گذشته در تنگه 'مالاکا'، آمریکا و فیلیپین از برگزاری رزمایش مشترک خود در هفته آینده خبر دادند.
نیروی دریایی آمریکا و نیروهای مسلح فیلیپین هفته آینده سی و یکمین دوره مانور آبی – خاکی مشترک خود را به مدت 19 روز در منطقه 'لوزون' فیلیپین برگزار می کنند.

خبرگزاری رسمی فیلیپین (پنا) هدف از این رزمایش مشترک را که از 30 شهریور تا 17 مهرماه برگزار می شود، توسعه واکنش متقابل به مسائل منطقه ای و بحران امنیت دریایی در منطقه عنوان کرد.

در این رزمایش مشترک حدود 650 نیروی نظامی آمریکا و نیروهای نظامی فیلپیپین فعالیت های مختلفی در حوزه آموزش استفاده از سلاح ها، عملیات نظامی شهری، کمک های انسانی، پروژه های کمک های شهری، تمرین های میدانی و عملیات آبی و خاکی را در دستور کار خود قرار داده اند.

فرصت های آموزش نظامی که از طریق این گونه رزمایش ها به نیروهای فیلیپین منتقل می شود و تقویت همکاری به منظور انجام عملیات گوناگون از جمله نقاط قوت این رزمایش مشترک معرفی شده است.

همه فعالیت های این رزمایش مشترک به منظور آماده سازی جهت حضور در یک رزماش مشترک بزرگ به نام 'بالیکاتان' انجام می شود که قرار است سال آینده برگزار شود.

رزمایش مشترک فیلیپین و آمریکا از اواسط هفته آینده در حالی آغاز می شود که در بخشی دیگر از این منطقه مالزی به همراه چین نخستین رزمایش بزرگ خود را انجام می دهند.

رزمایش مشترک مالزی و چین که از روز گذشته آغاز شده است روز چهارشنبه هفته آینده (دومین روز برگزاری رزمایش فیلیپین و آمریکا) پایان می یابد.

برگزاری رزمایش مشترک فیلیپین و آمریکا اگر چه براساس روند عادی در سال های گذشته برگزار می شود، اما به طور آشکار نگرانی های آمریکا از افزایش قدرت چین در آب های جنوب شرق آسیا و تلاش پکن برای حضور نظامی در منطقه را نشان می دهد.

آمریکا و چین هر دو به بهانه اهمیت اقتصادی آب های جنوب شرق آسیا خواستار حضور نظامی در این منطقه هستند و اگر چه تاکنون در قالب رزمایش های نظامی، رو در روی یکدیگر ایستاده اند، اما کارشناسان هراس دارند ادامه این روند دیر یا زود، رزمایش های فعلی را به میدان واقعی قدرت آزمایی پکن و پنتاگون تبدیل کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین