|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مقامات بهداشت عمومی تایلند اعلام کردند که هر دو ساعت یک تایلندی خودکشی می کند و تمایل برای خودکشی آنلاین در این کشور در حال افزایش است.
روزنامه بانکوک پست روز جمعه به نقل از وزارت بهداشت عمومی تایلند اعلام کرد سالیانه حدود سه هزار و 900 نفر در این کشور با خودکشی به زندگی خود پایان می دهند.
نرخ خودکشی در تایلند 6.08 درصد به ازای هر 100 هزار نفر است که در مقایسه با نرخ 11.69 درصد جهانی رقمی پایین تر را نشان می دهد.
سالیانه 800 هزار نفر در جهان خودکشی می کنند.
در تایلند، شمار مردانی که خودکشی می کنند نسبت به زنان سه برابر است و بیشتر افراد در رده سنی بین 35 تا 39 سال دست به خودکشی می زنند.
جوان ترین فردی که در تایلند خودکشی کرده 10 ساله و مسن ترین فرد 93 ساله گزارش شده است.
مکان زندگی نیز از دیگر مولفه های مهم در آمار خودکشی تایلندی ها محسوب می شود، به طوری که استان های شمالی این کشور بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده اند.
'جدسادا چوکدامرونگسوک' دبیر کل سازمان سلامت روانی تایلند، گفت که افزایش خودکشی در استان های شمالی به دلیل درگیری های منطقه ای و بیماری های مزمن است.
افسردگی، بیماری های مزمن، پیری، زنان باردار، تازه مادران، معتادان به الکل و مواد مخدر و همچنین کسانی که با بحران مواجه می شوند، از جمله گروه های هستند که در معرض خودکشی قرار دارند.
بیش از 79 درصد از موارد خودکشی در تایلند به دلیل استفاده از الکل و درگیری با افراد نزدیک گزارش شده است.
علائم تمایل برای انجام خودکشی در بین این افراد از یک ساعت یا یکماه قبل از انجام خودکشی بروز کرده و در بسیاری از موارد این علائم سه روز پیش از اقدام به خودکشی بروز کرده است.
نشانه های وجود یک مشکل که منتهی به خودکشی افراد می شود در رسانه های اجتماعی از طریق متن، تصویر و ویدئوهایی که حامل گلایه هایی هستند، کلمات نهایی و اراده بازنده برای زنده ماندن بروز می یابند.
آمارها نشان می دهد دسترسی بیشتر به رسانه های آنلاین امکان انجام خودکشی را در تایلند تقویت کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین