|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶
کد خبر: ۶۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
طبیعی است که با این نوع اقدامات بیشتر آب به اسیاب دشمنان منطقه ریخته می‌شود و تنها اسرائیل را به عنوان عامل آتش افروزی ها در خاورمیانه را خوشحال می کنند. این اقدامات هیچ جای توجیه ندارد و تکرار مکررات محسوب می شود.
تحلیل گر مسائل خاورمیانه،بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران را اقدامی از روی غرض ورزی های سیاسی دانست.وی همچنین مطرح کردن مسئله جزایر سه گانه را دامن زدن به اختلافات ایران و امارات ارزیابی کرد.

صباح زنگنه در گفت و گو با شبکه اظلاع رسانی تدبیر و امید؛ در رابطه با بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران گفت : برخی کشورهای منطقه به جای آنکه در جهت بهبود شرایط اجتماعی و توسعه کشورشان و  منطقه به منظور نزدیک شدن به استانداردهای جهانی تلاش کنند، با تحریک دیگران و با افزایش ایران هراسی به خیال خود عقب ماندگی شان را جبران می‌کنند؛ طبیعی است که با این نوع اقدامات بیشتر آب به اسیاب دشمنان منطقه ریخته می‌شود و تنها اسرائیل را به عنوان عامل آتش افروزی ها در خاورمیانه خوشحال می کنند. این اقدامات هیچ جای توجیه ندارد و تکرار مکررات محسوب می شود.

 وی در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در قبال چنین رفتارهایی چه باید باشد، گفت ایران باید راه خود را ادامه دهد و مطمئن باشد اینگونه رفتارها نباید موجب افزایش شکاف ها در منطقه شود. ایران باید در راستای توسعه روابط و افزایش همکاری ها میان کشورهای منطقه گام بردارد.

 این تحلیل گر مسائل خاورمیانه همچنین در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در برابر ادعاهای اعراب در مورد جزایز سه گانه چه چیز باید باشد گفت : از انجایی که این ادعاها پایه و اساسی ندارد و عمدتا به منظور افزایش تنش میان امارات و ایران مطرح می گردد، نباید در زمین آنها بازی کرد .

زنگنه افزود:برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای اغراض سیاسی، تلاش می کنند دیگر کشورها را علیه ایران تحریک نماید.

او اضافه کرد:این ادعاها نباید مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد؛بهتر است این باور را به دیگر کشورها منتقل کرد که مسیر خوشان را خودشان انتخاب کنند و آلت دست دیگران نشوند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین