|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۶۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
سفیر سابق ایران با تاکید بر این نکته که این شرایط با تحقق برجام فراهم شده است، دلیل ان را کاهش تبلیغات علیه ایران دانست و بیان داشت : ایران دیگر امروز به عنوان تهدید منطقه و یا تهدید بین الملل مطرح نیست و مشاهده می شود تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران به مراتب نسبت به گذشته ضعیف تر شده است.
سفیر سابق ایران در اردن گفت : برجام با کاهش تبلیغات علیه ایران فضا را به منظور ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی فراهم کرده است .

محمد ایرانی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : بدون تردید چهره نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از شکل گیری توافق هسته ای ، در مواجهه  با صحنه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اعم از آنچه مربوط به مسائل منطقه خاورمیانه و حتی مسائل فرا منطقه ای آثار بسیار مثبت و مهمی را بر جای گذاشته است به طوری که تحرکات کشورهای مختلف و تلاش آنها برای نزدیک شدن به ایران به ویژه حضور در بازار اقتصادی 80 میلیونی این کشور بسیار قابل توجه است و این وضعیت به سادگی گویای بهبود وضعیتی است که تحقق برجام آن را به دنبال داشته است.

 وی با اشاره به معضلات خاورمیانه بیان داشت: در رابطه با مسائل منطقه ای مهمترین معضلی که در خاورمیانه وجود دارد مربوط به دخالت های خارجی است مخصوصا حضور نیروهای تندرو، افراطی و تکفیری که از نقاط مختلف در استراتژیک ترین نقطه یعنی منطقه خاورمیانه جمع شده اند و عمدتا دست به تحرکات تروریستی علیه مردم این منطقه می زنند.

 وی افزود: به نظر می رسد بعد از برجام شرایط برای حضور جمهوری اسلامی ایران در یک چهارچوب تعریف شده  کاملا فراهم شده است که در چنین شرایطی ایران با همکاری سایر کشورها قادر خواهد بود  راهکارهایی برای مقابله با این تهدیدات به دست بیاورند.

 سفیر سابق ایران با تاکید بر این نکته که این شرایط با تحقق برجام فراهم شده است، دلیل ان را کاهش تبلیغات علیه ایران دانست و بیان داشت : ایران دیگر امروز به عنوان تهدید منطقه و یا تهدید بین الملل مطرح نیست و مشاهده می شود تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران به مراتب نسبت به گذشته ضعیف تر شده است.

وی ادامه داد : امروز بعد از توافق شکل گرفته میان ایران و قدرت های غربی موضوع ایران هراسی و طرح تهدید بودن ایران  کاهش پیدا کرده است؛ لذا این توافق کمک می کند جمهوری اسلامی  بتواند در معادلات بین المللی نقش مثبتی را ایفا نماید .

 محمد ایرانی در پاسخ به این سوال که چنانچه برجام در بررسی های داخلی به ویژه مجلس شورای اسلامی  رد شود چه تبعاتی می تواند برای کشور به دنبال داشته باشد، گفت : موضوع رد  شدن بسیار بعید به نظر می رسد وی تاکید کرد : در بهترین حالت باید توصیه هایی شکل بگیرد و آنچه مد نظر و مصلحت نظام است اجرایی و از آن چارچوب خارج نشود .لذا تا زمانی که اراده عمومی نظام و رهبری و دولت به ویژه مردم در سطح کلان با توجه به نظر سنجی های صورت گرفته بر مبنای تائید برجام باشد این روند پیش خواهد رفت .

ایرانی همچنین افزود :  البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که برخی از تحرکاتی که درحال شکل گیری است ناخواسته در چارچوبی قرار می گیرد که مخالفان نظام در بیرون آن را دنبال می کنند و همواره آرزو داشتند که ایران نتواند به گذشته باز گردد و ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در درون خود انباشته کرده است را به عرصه ظهور برساند و از این طریق به ایفای نقش در عرصه منطقه ای و بین المللی بپردازد .محمد ایرانی با تاکید بر این نکته که نباید آنچه که حق و شایسته این مرز و بوم نبوده است استمرار پیدا کند، بیان کرد:  باید توجه داشت تحرکات امروز  به سمت و سویی نرود که دشمنان کشور آرزوی ان را دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین