|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
گارد ساحلی یونان امروز بیش از 700 مهاجر را در دریای مدیترانه نجات داد.
به نقل از آسوشیتدپرس، کشورهای اروپایی تلاش خود را برای مدیریت بحران مهاجرت افزایش داده‌اند. تعداد زیادی از مهاجران بویژه پناهجویان جنگ‌زده سوری و افغان همچنان از راه دریا روانه این کشورها هستند.

 گارد ساحلی یونان اعلام کرد چهارشنبه 733 پناهجو را در 19 عملیات مجزا نجات داد. این افراد سوار بر قایق‌های چوبی از ساحل ترکیه به مقصد یونان در حرکت بودند. پلیس این کشور اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 5 هزار نفر نیز از مرز شمالی به یونان وارد شده‌اند.

همچنین نخست‌وزیر کرواسی با انتقاد از تصمیم مجارستان برای بستن مرزها به روی مهاجران، اعلام کرد کشورش پذیرای مهاجران خواهد بود. وی افزود 150 پناهنده پس از مواجهه با مرزهای بسته مجارستان، به کرواسی پناه آوردند. وی همچنین با اشاره به حصارهای مجارستان گفت: سیم خاردار در اروپا آن هم در قرن 21 یک واکنش نیست، بلکه تهدید است.

هزاران مهاجر نیز ایستگاه قطار "زالتسبورگ" در اتریش را به مقصد آلمان ترک کردند. پلیس آلمان در حال ثبت آمار مهاجرانی است که چهارشنبه صبح به این کشور رسیدند.

اتریش نیز در حال کنترل سه مرز اصلی خود با مجارستان است. پلیس این کشور، اتوبوس‌های مهاجران را برای کنترل گذرنامه متوقف می‌کند. وزیر کشور اتریش اعلام کرد سوری‌های جنگ‌زده همچنان می‌توانند درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین