کد خبر: ۶۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
انتقاد دیگری که افراد به یکباره دلواپس، آن را متوجه انتصاب اخیر وزیر اقتصاد می دانند، ارتباط فرهاد زرگری مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاران خارجی با محمدرضا عارف است؛ فردی که پس از سالها خدمت در قامت معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات با حکم رهبری راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.
طیب نیا
وقتی نیت تخریب افراد باشد دیگر مهم نیست چه چیز مطرح می شود یا چه موضوعی با چه میزان صحت و سقم بیان می گردد تغییر رویکردی که امروز رسانه های اصولگرا و حامیان دولت قبل، بعد از هشت سال سکوت در برابر تخلفات دولت مهرورز در پیش گرفتند  قابل توجه می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، یک روز وزارت ارشاد در تیررس مخالفان قرار می گیرد و روز دیگر وزارت خارجه و امروز طیب نیا در راس وزارتخانه اقتصاد و دارایی به یک هدف برای هجمه رسانه های خاص تبدیل شده است. هرچند از همان روزهای آغازین حضور دولت یازدهم، وزارت اقتصاد به دلیل ارتباط مسقیم با معیشت مردم و میزان تاثیر گذاری که می تواند بر افکار عمومی داشته باشد همواره مورد نظر مخالفان قرار داشته و زیر سوال بردن فعالیت های اقتصادی، مهمترین حربه برای نا کارآمد نشان دادن دولت یازدهم بوده است اما شدت گرفت رفتارهای این چنینی می تواند معنایی فراتر از تخریب یک وزارتخانه داشته باشد.

 مهمترین مسئله ای که در موضوعات مورد بحث این رسانه ها عمدا فراموش می شود آن است که دولت کنونی کشور را در چه وضعیتی تحویل گرفته است و ان را در کدام مسیر هدایت می کند. از آنجایی که وارد نمودن ایراد به نوع مدیریت مدیران کابینه اعتدال و متقاعد کردن مردم و صاحب نظران برای انکه سوء مدیریت های بسیاری وجود دارد کاری دشوار است، لذا هجمه به انتصابات آن هم به نازلترین شیوه ممکن در دستور کار قرار می گیرد.

تخریب طیب نیا به خاطر پزشک بودن

چندی پیش فرهاد زرگری توسط علی طیب نیا به سمت مدیر عاملی شرکت های سرمایه گذاری خارجی منتصب شدT سمتی که پیش از این در دست سعید نیکزاد لاریجانی بود. نکته قابل توجه آن است که رسانه های دلواپس بسیار طالبند القا کنند این انتصاب براساس تخصص نبوده است و از همین رو سناریوی نخ نمای مدرک تحصیلی را سعی کردند در مورد زرگری اجرا کنند. به عبارت دیگر پزشک بودن فرهاد زرگری دستاویزی قرار می گیرد تا بدین وسیله اثبات نمایند هیچ ارتباطی میان تخصص و سمت وجود ندارد و تمام حرف این به اصطلاح رسانه ها آن است که میان مدرک تحصیلی مدیر عامل جدید ایفیک با سمت او ارتباطی وجود ندارد و به قول خودشان فرهاد زرگری اصالتا یک پزشک است.

 اما مسئله مهمتر آن است که وقتی چنین مباحثی مطرح می شود سوالات بسیاری در ذهن نقش می بندد که نمی توان بی تفاوت از کنار آنها گذشت و آن اینکه آیا این رسانه فراموش کرده اند نگاهی اجمالی به اطراف خود بیاندازد؟ اگر مدرک پزشکی قابل انتقاد است آیا این انتقاد به علی اکبر ولایتی متخصص اطفال که زمانی سکان وزارت امورخارجه را به عهده داشت و در این جایگاه ایفای نقش می کرد نیز وارد است؟! آیا مدرک پزشکی ولایتی خللی به کار او وارد ساخت؟! و یا بسیاری از مسئولینی که در پست های مختلف بودند اما چندان ارتباطی میان مدرک و مسئولیت آنها وجود نداشت.


عارف انتقاد است یا افتخار؟!


انتقاد  دیگری که افراد به یکباره دلواپس، آن را متوجه انتصاب اخیر وزیر اقتصاد می دانند، ارتباط فرهاد زرگری مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاران خارجی با محمدرضا عارف است؛ فردی که پس از سالها خدمت در قامت معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات با حکم رهبری راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد و ادامه فعالیت خود را در آنجا پی گرفت و البته فردی که پس از گذشتن از تمام فیلترهای نظارتی کشور پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری می گذارد و  به یکی از تاثیر گذارترین چهره ها در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل می شود. هر چند کینه این افراد از محمدرضا عارف کاملا قابل درک است چرا که مانع پیروزی طیفی خاص در انتخابات سال 92 شد اما استفاده از عارف به عنوان گزینه ای برای انتقاد و تخریب یک شخصیت نشان از ان دارد  که این افراد با چشمانی بسته در حال طی کردن راه هستند و شاید یادآوری این نکته بد نباشد که نزدیکی به محمدرضا عارف نه جای انتقاد، بلکه جای افتخار دارد. گفتنی است فرهاد زرگری هیچ گونه ارتباط و نزدیکی با دکتر عارف ندارند . او در دولت اصلاحات به دلیل بهبود شاخص های عملکردی در حوزه تامین اجتماعی شایسته دریافت تقدیر نامه شناخته شده بود.

ناراحتی از چه چیز

تمام انتقادات نسبت به مدیری که هم دارای سوابق کاری و تجربه لازم در این زمینه می باشد و هم او را می توان از افراد متخصص دانست درحالی مطرح می شود که وقتی در دولت قبل جوانی کم تجربه برای همین جایگاه یعنی مدیرعامل شرکت های سرمایه گذاری خارجی منصوب شد، نه تنها کوچکترین صدای انتقادی از این افراد به گوش نرسید، بلکه کف و سوت ها نواخته شد که دولت به دنبال جوانگرایی است.

بنابراین لازم است روشن شود آیا این انتقادات از سر دلسوزی برای کشور است یا دلواپسی برای از دست رفتن منافع ؟! با نگاهی دقیق به نوع رویکری که این افراد و رسانه هایشان اتخاذ کرده اند می توان چنین نتیجه گرفت که مسئله به هیچ عنوان مدیریت احسنت کشور نیست، چرا که اگر این امر مد نظر بود سالها سکوت در برابر تخلفات گذشته صورت نمی گرفت. حال باید پرسید اگر فرد مورد نظر انها با مدرکی پایین تر از پزشکی و حتی بدون سابقه بر این صندلی تکیه می زد آیا باز مورد انتقاد قرار می گرفت؟! 

تخریب بدون تحقیق

از آنجایی که این عده  تنها هدف را تخریب می دانند، لذا چندان به صحت مطلبی که عنوان می کنند واقف نیستند و گاه فراموش می کنند که باید تحقیق کوچکی انجام دهند تا انچه مطرح می کنند در میان تکذیب ها بایکوت نشود. و البته شاید در برخی موارد مصلحت بر فراموشی باشد.

 به عبارت دیگر در رابطه با مدرک پزشکی دکتر فرهاد زرگری بدیهی است که به هیچ عنوان به مصلحت نمی باشد که به خاطر بیاورند مدیر عامل جدید، به جز دکترای پزشکی از دانشگاه ایلی نویز جنوبی، آمریکا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد (MD) دارای دکترای مدیریت در رهبری سازمانی از دانشگاه فونیکس آمریکا (PhD) می باشد  و یا موفق به گذراندن 47 دوره آموزشی تخصصی در ایران و خارج از کشور شده است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین