|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
کد خبر: ۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش هر كشوري را آينه تمام نماي آن توصيف كرد و گفت: معلم عامل توسعه پايدار كشور است.
علي اصغر فاني در اجلاس مجمع نمايندگان اتحاديه انجمن هاي علمي، آموزشي معلمان رياضي كشور كه روز پنجشنبه در مركز آموزش نيروي انساني پيامبر اعظم (ص) ولنجك برگزار شد، افزود: ارزيابي كم و كيف توسعه هركشور بستگي تام به وضعيت آموزش و پرورش آن كشور دارد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، وي اضافه كرد: آموزش و پرورش داراي شش ركن اساسي دانش آموز، معلم، مديريت، فضا، بودجه و برنامه ريزي است كه در اين ميان معلم مهمترين نقش را بر عهده دارد زيرا اگر كتاب هم نباشد معلم مي تواند خلاء آن را پر كرده و امر آموزش را به انجام رساند.

وي تصريح كرد: وزارت آموزش و پرورش، تنها يك وزارتخانه در كنار ساير وزارتخانه ها نيست بلكه يك فرا وزارتخانه است زيرا تمام دستگاه ها از خدمات آن بهره مند مي شوند.

وي بر ضرورت به كارگيري تكنولوژي نوين در تدريس تاكيد و اضافه كرد: همگام با پيشرفت علم وتكنولوژي، معلمان نيز بايد از آخرين دستاوردهاي علمي و فناوري به ويژه روش هاي استقرايي و دانش آموز محور استفاده كنند و در اين راه دانشگاه فرهنگيان مي تواند نقش مهمي را ايفا نمايد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش توسعه مشاركت در آموزش و پرورش را يكي ديگر از سياست هاي خود قلمداد كرد و گفت: مشاركت تنها به سهيم شدن خيرين در ساخت مدرسه و يا كمك هاي مالي اوليا خلاصه نمي شود بلكه در همه ابعاد آن از جمله استفاده از طرح هاي نو و خلاقانه كه موجب رشد و شكوفايي و بهبود يادگيري مي شود،‌ نيز اطلاق مي شود.

فاني با انتقاد از رشد بي ضابطه مدارس استعدادهاي درخشان در دو سال اخير افزود: معمولا در سازمان ها و مجامع علمي بين المللي استاندارد مشخصي براي اين گونه دانش آموزان تعريف شده كه در اينجا رعايت نشده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین