|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال این است که شرکت‌های خدمات پس از فروش جایگاه خود را ارتقاء دهند. هم‌اکنون فقط سه شرکت مزدا یدک، پارس خودرو و ایساکو در رتبه یک قرار دارند، بنابراین از بقیه شرکت‌ها می‌خواهیم براساس سیاست‌های ابلاغ شده وزارت صنعت، معدن و تجارت سطح خدمات خود را ارتقاء دهند.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این روزها حساسیت زیادی نسبت به خودرو ایجاد شده است. البته بخشی از منتقدان، مخالفان دولت هستند که باید به آنها گفت آنهایی که باید به نفع ما شهادت بدهند خود اکنون مدعی شده‌اند.

رضا نوروززاده در مراسم راه‌اندازی خط تولید خودروی جدید خودروسازی بهمن، اظهار کرد: این روزها حساسیت زیادی نسبت به خودرو ایجاد شده است. خودرو کالای مورد نیاز مردم است و اگر آن را تولید نکنیم باید میلیارد‌ها دلار صرف واردات کنیم که منطقی نیست.

وی با بیان این‌که صنعت خودرو 22 هزار میلیارد تومان انواع قطعه را در داخل کشور تهیه می‌کند، خاطرنشان کرد: بنگاه‌های عظیم تولیدی به صنعت خودرو متصل هستند و نمی‌توان به سادگی از این بازار بزرگ گذشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این رابطه یک بخشی از منتقدان، مخالفان دولت هستند که باید به آنها گفت آن‌هایی که باید به نفع ما شهادت دهند خود اکنون مدعی شده‌اند. برخی اقدامات گذشته هزینه‌های سنگین مالی به خودروسازان تحمیل کرد که نتیجه‌اش افت شدید تولید بود که البته از سال گذشته تولید مجددا صعودی شد.

وی افزود: با آن اقلیت کاری ندارم اما به اکثریت جامعه عرض می‌کنم که انتقاد حق ملت است. اگر انتقاد نباشد اصلاحی نیز صورت نمی‌گیرد.

نوروززاده خاطرنشان کرد: 41 شرکت تولید‌کننده و وارد‌کننده خودرو داریم که البته خدمات پس از فروش نیز جزو لاینفک فرآیند فروش خودرو است. وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال این است که شرکت‌های خدمات پس از فروش جایگاه خود را ارتقاء دهند. هم‌اکنون فقط سه شرکت مزدا یدک، پارس خودرو و ایساکو در رتبه یک قرار دارند، بنابراین از بقیه شرکت‌ها می‌خواهیم براساس سیاست‌های ابلاغ شده وزارت صنعت، معدن و تجارت سطح خدمات خود را ارتقاء دهند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم ضمن آنکه انتقادات آنها را می‌پذیریم مانند همیشه به واحد‌های تولیدی و برادران زحمت‌کش خودشان کمک کنند. تولید‌کنندگان نیز باید همت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و از مشارکت با خارجی‌ها بهره‌برداری کنند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: طبق آماری که اخیرا منتشر شده ایران بازار دهم جهان از نظر میزان مصرف است. بنابراین در فضای ایجاد شده در سایه درایت دولت تدبیر و امید که گروه‌های مختلف تولید‌کننده و تجار خارجی در راه ایران هستند، ضمن خوش‌آمدگویی به آنها باید متذکر شد که تولید‌کنندگان خارجی نباید نگاه‌شان فقط فروش محصول در ایران باشد بلکه باید ایران را به پایگاه تولید محصول تبدیل و از بازار 300 میلیونی منطقه استفاده کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین