|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که شرکت فرودگاه‌ها‌ در برخورد با ایرلاین‌های بدهکار باید براساس قانون عمل کند تاکید کرد: براساس مصوبات قانونی ابتدا باید به ایرلاین‌ اخطار اولیه و پس از 10 روز اخطار دوم داده شود.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که ایرلاین‌های فعال در ایران به دقت وضعیت اقتصادی خود را مدیریت می‌کنند تاکید کرد: صحبت از ایرلاین‌های ورشکسته مربوط به گذشته است.

مقصود اسعدی سامانی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته حدود 12 ایرلاین کشور بنا به دلایل مختلف نسبت به ادامه‌ی فعالیت علاقه‌ای نشان نداده و از ناوگان هوایی ایران کنار رفتند. از این‌رو صحبت مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها مربوط به این ایرلاین‌های ورشکسته می‌شود و ارتباطی با شرکت‌های هواپیمایی که در حال حاضر فعال هستند ندارد.

وی افزود: ایرلاین‌هایی که در حال حاضر مجوز پرواز در عرصه مسافرتی را از سازمان هواپیمایی کشوری گرفتند هرچند از نظر اقتصادی تحت فشار هستند، اما به هیچ عنوان ورشکسته به حساب نمی‌آیند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره‌ی وضعیت مدیریت بدهی‌های معوق ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها نیز گفت: این بدهی‌ها از زمانی انباشته شد که ناگهان نرخ خدمات فرودگاهی افزایشی قابل توجه پیدا کرد. این درحالی بود که هیچ کمکی به وضعیت درآمدی ایرلاین‌ها صورت نگرفت و آنها عملا در جبهه‌ای جدید با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شدند.

اسعدی سامانی با بیان این‌که آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای بهبود وضعیت اقتصادی ایرلاین‌ها مطرح باشد تصریح کرد: طبق قانون در برنامه پنجم توسعه باید این آزاد‌سازی عملی می‌شد که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. در مقابل اما پروازهای تکلیفی فشار مضاعفی بر ایرلاین‌ها وارد کرده و بسیاری از برنامه‌های آنها را فشرده کرده است.

وی با اشاره به زیان‌دهی 400 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها در زمان اجرای برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: در صورتی که همین روند ادامه پیدا کند تا پایان برنامه این بدهی به 500 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که بخشی از بدهی مربوط به این موضوع، هنوز از سوی دولت پرداخت نشده و این موضوع نیز برای ایرلاین‌ها هزینه‌ای جدید به وجود آورده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که شرکت فرودگاه‌ها‌ در برخورد با ایرلاین‌های بدهکار باید براساس قانون عمل کند تاکید کرد: براساس مصوبات قانونی ابتدا باید به ایرلاین‌ اخطار اولیه و پس از 10 روز اخطار دوم داده شود. در صورت فراهم نشدن شرایط کار این سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود که در این زمینه تصمیمات قطعی را اتخاذ می‌کند.

اسعدی سامانی خاطر نشان کرد: ما از شرکت فرودگاه‌ها انتظار داریم که با ایرلاین‌های بدهکار براساس قانون رفتار و شرایط را برای بازپرداخت این بدهی‌ها از طریق مفاد قانونی فراهم کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین