کد خبر: ۶۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در خبری فوری از کانبرا به نقل از نخست وزیر جدید استرالیا اعلام کرد که وی قصد ندارد بدون مشورت و با عجله کابینه خود را شکل دهد.
براساس این گزارش، مالکولم ترنبول، نخست وزیر جدید استرالیا که امروز توانست در انتخابات مخفی داخلی حزب لیبرال با نتیجه ۵۴ به ۴۴ رای، تونی ابوت، نخست وزیر این کشور را شکست داده و همزمان پست دبیرکلی حزب و نخست وزیری استرالیا را در اختیار گیرد، اعلام کرد بدون هیچ تعجیلی و با مشورت کابینه خود را به پارلمان معرفی می کند.

وی با تاکید بر 'آزادی، فردیت و اقتصاد مبتنی بر بازار' گفت که انتظار دارد پارلمان بتواند با ظرفیت کامل به برنامه های اقتصادی او که از طریق تعیین ترکیب کابینه جدید محقق می شود رای اعتماد بدهد.

تورنبول که پنجمین نخست وزیر ظرف هشت سال گذشته و بیست و نهمین نخست وزیر این کشور شد، یک میلیونر و از کارآفرینان سابق حوزه فناوری بوده است که فردا سه شنبه در پارلمان این کشور سوگند یاد می کند.

براساس این گزارش، در انتخابات مخفی درون حزبی لیبرال این کشور تورنبول به عنوان رهبر حزب و جولی بیشاپ، وزیر خارجه این کشور نیز به عنوان معاون وی انتخاب شدند.

تورنبل پیش از انتخابات داخلی این حزب در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه استرالیا نیازمند یک الگوی رهبری متفاوت است، گفته بود که تونی ابوت، در زمینه رهبری اقتصاد کشور مطابق با نیازهای ملت موفقیتی نداشته است.

به گزارش ایرنا، در استرالیا رهبر هر حزبی که اکثریت کرسی های پارلمان آن کشور را در اختیار دارد یا حزب بزرگتر در دولت ائتلافی است معمولا به عنوان نخست وزیر معرفی می شود.
حزب لیبرال استرالیا که حزبی محافظه کار است با چند حزب محافظه کار کوچکتر دو سال پیش دولت ائتلافی آن کشور را تشکیل داد.

با وجود اینکه در سال ۲۰۰۹ تورنبول برای نخست وزیری بیشتر ترجیح داده می شد ولی ابوت توانست او را از رهبری حزب لیبرال کنار بگذارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین