|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به اراک و بازدید از پروژه آب سنگین گفت: تمامی منتقدان برجام درباره اراک قانع شدند.
عباسعلی منصوری آرانی ادامه داد: سفر به نیروگاه آب سنگین اراک بسیار خوب بود و همه متقاعد شدند آنچه در نیروگاه آب سنگین اراک اتفاق افتاده، کار بسیار صحیح و بزرگی است.

وی ادامه داد: فکر می کنم دیگر بحث و سوالی درباره نیروگاه اراک در ذهن اعضای کمیسیون وجود نداشته باشد چون کاملا به سوالات و مشکلاتی که در این زمینه مطرح می شد پاسخ داده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: به نظر می آید که کار بسیار خوب و بزرگی در نیروگاه آب سنگین اراک انجام شده و ما خدا را شکر کردیم که رویش های خوبی در انقلاب صورت گرفته و دانشمندان ما که در این نیروگاه تلاش می کنند، با معدل سنی بسیار پایین و حدود 32 سال کارهای بزرگی را انجام داده و می دهند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی های تیم هسته ای به خصوص درباره جا به جایی ها فوق العاده هوشمندانه و خلاقانه بود و نشان می داد که این کار با صرفه اقتصادی بسیار بالا می تواند متقاضیان و بیماران بسیاری را درمان کند.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: آنچه در اراک به نمایندگان عضو کمیسیون برجام ارائه شد حاکی از آن است که کار بسیار درست و صحیحی انجام شده و حتی دوستان منتقدمان به طور کامل درباره سوالات مربوطه از جمله در برابر این ادعا که تغییر قلب راکتور به نوعی تحقیر نظام است، قانع شدند.

نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: حتی این دیدار و آشنایی با روند تولید آب سنگین در اراک به شکلی ما را تحت تاثیر خود قرار داد که نمایندگان احساس غرور می کردند.

اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام امروز در سفری به اراک از نیروگاه آب سنگین بازدید و از روند چگونگی تولید آب سنگین در دو بخش نیروگاه و ژنراتور (توربین) بازدید کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین