|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت قصد دعوا با هیچ جناحی را ندارد گفت: ما قادر هستیم پهنای باند و سرعت را در مدت زمانی محدود چند برابر افزایش دهیم اما باید اجازه دهید شرایط به تدریج فراهم شود.
محمود واعظی عصر دوشنبه در میزگرد گفت و گوهای راهبردی که در مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت برگزار شد، اظهار داشت: اگر برای الگوی بومی پیشرفت، نقشه راه و هدف گذاری درستی داشته باشیم این هدف قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت می تواند گامی در جهت تحقق چشم انداز 20 ساله کشور باشد.

وی با بیان آنکه فناوری ارتباطات در دنیای امروز موضوعی است که نمی تواند نادیده گرفته شود، افزود: امروزه این فناوری به عنوان پیشران توسعه کشور به شمار می رود.

وی با بیان آنکه دنیای امروز با فناوری آی.تی عجین شده است، گفت: امروزه در کنار فضای واقعی ما با یک فضای مجازی مواجه هستیم که در همه عرصه های زندگی تاثیرگذار است.

وی گفت: در گذشته به موضوعات جدید و ناشناخته نگاهی تهدیدآمیز وجود داشت که باعث رفتاری منفعلانه نسبت به آنها می شد.

وی با بیان آنکه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود، اضافه کرد: ما باید از نقاط قوت آن برای توسعه کشور استفاده و تهدیدات را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب حدود چهار سال قبل به این موضوع مهم توجه نشان داده و جلساتی را برگزار کردند که منجر به تشکیل شورای عالی فضای مجازی شد.

وی اظهار داشت: رفتار دولت های سلطه گر امروزه تغییر پیدا کرده به طوری که تا دیروز از ابزار نظامی استفاده می کردند اما امروزه به ابزار نرم و فضای مجازی روی آورده اند.

وی گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود خاطرنشان فرمودند که با توجه به سرعت تحول و اهمیت فناوری اطلاعات می توان در این بخش همانند مسایل هسته ای سرمایه گذاری کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین