کد خبر: ۶۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
رئیس اتاق بازرگانی اوکراین گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و اوکراین به حدود یک میلیارد دلار رسیده و این میزان قابلیت افزایش تا سطح پنج برابری را دارد.
گنادی چیژیکوف (Gennadiy Chizhikov) عصرگاه دوشنبه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع تجار ایرانی - اوکراینی، اظهار داشت: مردم اوکراین ضمن علاقمندی به فرهنگ ایران، با دیده احترام به مردم این کشور توجه دارند و آینده روبه رشدی در روابط دو طرف مورد انتظار است.

وی افزود: تهران و کی یف سابقه همکاری طولانی دارند، اما اکنون زمان آن رسیده که قراردادهای همکاری میان دو طرف به روز و در جهت ارتقای آن برنامه ریزی شود.

رئیس اتاق اوکراین، توانمندی بخشهای مختلف صنعتی، فنی، مهندسی و نظامی کشورش را برشمرد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به مناسبات مثبت دو کشور حضور 80 نفر از مدیران بخشهای مختلف اوکراین در تهران، زمینه توسعه روابط دو طرف را فراهم سازد.

وی بروز بحران در شرق این کشور را یادآور شد و اضافه کرد: تهران همیشه کی یف را مورد حمایت قرار داده و انتظار می رود بحران مربوطه به زودی برطرف شود.

به گفته این مقام اوکراینی، کشور متبوعش اکنون اولین تولیدکننده روغن مایع در جهان و در زمینه صادرات گندم نیز از جایگاه سوم برخوردار است.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد همتای ایرانی خود برای همکاری در منطقه، اظهار داشت: اوکراین با 46 میلیون نفر جمعیت، توانایی تامین مواد غذایی برای 400 میلیون نفر را دارد.

رئیس اتاق اوکراین افزود: مناسبات و همکاریهای ایران و اوکراین می تواند علاوه بر همکاری شرکتهای بزرگ، در بخش شرکتهای کوچک و متوسط نیز توسعه یابد و دو طرف فرصت بهره گیری از این بازار را پیدا خواهند کرد.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است، در این نشست سرهی کراسنو شاپکا کاردار اوکراین در ایران گفت: بخش کنسولی سفارت اوکراین در ایران در زمینه صدور روادید مطابق قوانین و مقررات کشور متبوعش عمل می کند.

وی افزود: اوکراین با صدور روادید برای هر فرد این اجازه را برای حضور اتباع ملیت های مختلف فراهم می سازد و این موضوع جای چانه زنی یا قابلیت خرید وفروش نیست، بلکه مجوزی برای حضور اتباع دیگر کشورهاست.

به گفته این مقام مسئول، اطلاعات کسب شده نشان می دهد که آمار روادیدهای صادر شده از سوی سفارت اوکراین در تهران بیش از آمار ویزای صادره توسط سفارت ایران در کی یف است.
وی در بخش دیگری نیز اظهار داشت: شبه جزیره کریمه امروز اشغال شده و قوانین بین المللی نیز به کشورها اجازه نمی دهد با آنها روابط داشته باشند و ثروتهایی که متعلق به هزاران اوکراینی است، بخواهند آن را بفروش برسانند.

کاردار سفارت اوکراین در تهران ابراز امیدواری کرد: حضور هیات تجاری اوکراینی در توسعه همکاریهای میان دو کشور نقش موثری داشته باشد.
هیات تجاری اوکراینی که مرکب از 80 نفر از مدیران شرکتهای مختلف این کشور است، روز گذشته به ایران وارد شدند و تا 24 شهریور در کشورمان اقامت خواهند داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین