|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای شهرستان ارومیه عصر روز دوشنبه در شرایط خیلی ناسالم قرار گرفت.
سعید موسوی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعاتی پیش میزان ذرات 10 میکرون در هوای ارومیه به 500 میکروگرم بر متر مکعب رسید که سه برابر حد مجاز است.

وی با بیان اینکه هوای ارومیه روز گذشته نیز به صورت مقطعی ناسالم گزارش شده بود ، اظهار کرد: این ذرات منشا داخلی داشته و امروز نسبت به دیروز تشدید شده است.

موسوی ادامه داد: تغییرات جوی و بادهای محلی علت اصلی آلودگی هوای این شهرستان است.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آخرین گزارش های رسیده و بررسی های انجام شده بیانگر کاهش ریزگردها در هوای شهرستان ارومیه به 158 میکروگرم بر متر مکعب و حاکم شدن تدریجی شرایط استاندارد بر هوای شهر است.

وی ادامه داد: بهتر است تا اطلاع ثانوی و خروج این پدیده از منطقه ساکنان شهر به ویژه بیماران قلبی و عروقی ، کودکان ، کهنسالان و بیماران خاص از تردد در سطح خیابان های شهر پرهیز کنند.
موسوی گفت: هنوز گزارشی از سایر شهرستان ها در این زمینه دریافت نشده است.

میزان استاندارد ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون ، 40.5 میکروگرم بر متر مکعب و میزان استاندارد ذرات بزرگتر از 2.5 میکرون یا همان pm10 نیز 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین