|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
رییس حکومت محلی منطقه لبانه در 240 کیلومتری جنوب صربستان در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران از شرکت ها و سرمایه داران ایرانی برای سرمایه گذاری مشترک جهت احداث سد در این منطقه دعوت بعمل آورد.
گوران یانیچ روز دوشنبه در دیدار با مجید فهیم پور به امکانات گسترده ایران در صنایع مختلف از جمله انرژی، راه و ساختمان اشاره کرد و گفت: منطقه لبانه می تواند در زمینه های مختلف از جمله ساختن سد که پروسه آن آماده عملی شدن است و دیگر زمینه ها از جمله کشاورزی و صنعت مبل سازی با شرکت های ایرانی مشارکت کند.

یانیچ همچنین آمادگی منطقه لبانه را برای میزبانی سرمایه داران ایرانی جهت گفت و گو و بررسی امکانات یکدیگر در زمینه های مختلف اعلام کرد و افزود: مایل هستیم که برای کارهای اجرایی پروسه احداث سدسازی برای تولید برق و همچنین همکاری در زمینه های مختلف کشاورزی با ایرانی ها دیدار و در مورد راه های همکاری گفت و گو کنیم.

رییس حکومت منطقه لبانه نیز به امکانات گسترده صربستان در زمینه ورزش اشاره کرد و گفت: صربستان در بسیاری از رشته های ورزشی در اروپا و جهان نام دارد و منطقه لبانه می تواند در این زمینه با ایران در ورزش فوتبال و همکاری های باشگاهی رابطه برقرار کند.

وی همچنین از صنعت چوب و مبل سازی به عنوان دیگر زمینه همکاری بین منطقه لبانه با ایران نام برد و افزود: این منطقه نیز می تواند در همکاری با صنایع چوب و مبل سازی ایران به طور مشترک در بازار بالکان، اروپا و خاورمیانه حضور فعالی داشته باشند.

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان همچنین با ارایه توضیحات جامع در باره امکانات گسترده ایران در صنایع مختلف، گفت: اکنون فرصت بسیار مهمی است که صنایع داران و صاحبین شرکت های مختلف ایران و صربستان با امکانات یکدیگر آشنا شوند و در این رابطه سفارت جمهوری اسلامی ایران می تواند تاجرین و بازرگانان دو کشور را با هم ارتباط دهد.

سفیر ایران با اشاره به ورود هیات اقتصادی کشورمان به صربستان در روز چهارشنبه 25 شهریور به سرپرستی« ولی الله افخمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در این سفر راه های مختلف گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور و نیز آماده سازی برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و صربستان به بلگراد مورد بررسی قرار می گیرد.

چهاردهمین کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و صربستان در آبان یا آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

فهیم پور نیز در این ملاقات روابط ایران و صربستان را سنتی و بسیار خوب برشمرد و ضمن اشاره به سفرهای مقامات صربستانی به کشورمان طی سال جاری میلادی این سفرها را تأییدی بر علاقه مندی دو کشور برای گسترش روابط و همکاری در عرصه های مختلف برشمرد.

وی همچنین ضمن استقبال از علاقمندی مسئولین و شرکت های منطقه لبانه در جنوب صربستان برای همکاری و مشارکت با صاحبین صنایع و شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری مشترک به امکانات وسیع کشورمان در همکاری با صربستان اشاره کرد و گفت که اکنون فرصت مناسبی برای وارد شدن در بازار ایران و گسترش همکاری در عرصه های مختلف است.

وی همچنین افزود که سفارت جمهوری اسلامی ایران برای ارایه تسهیلات به شهروندان صربستان از جمله تاجرین این کشور برای سفر به ایران و ارتباط تاجرین صربستانی با تاجرین ایرانی آماده ارایه خدمات است.

فهیم پور همچنین با اشاره به جمعیت حدود 80 میلیون نفری و اینکه ایران از طریق زمینی و آبی با 15 کشور مرز مشترک دارد، گفت: ایران در منطقه خاورمیانه و صربستان در منطقه بالکان غربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تاجران دو کشور می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی همکاری بسیار خوبی داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین