|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
مقامات شهر بندری تیانجین چین در جدیدترین آمار خود، شمار نهایی تلفات انفجارها انباری در این شهر را 173 نفر اعلام کردند.
ماه گذشته بود (12 اوت) که خبر انفجار مهیبی در دهمین بندر بزرگ جهان "تیانجین" در رسانه ها از کشته شدن بیشترین قربانیان آتش نشان در نیم قرن اخیر خبر داده بود.

اما امروز مقامات شهر بندری تیانجین چین در جدیدترین آمار خود، شمار نهایی تلفات انفجارها انباری در این شهر را 173 نفر اعلام کردند.

این مقامات اعلام کردند بیم آن می رود هشت تن از قربانیان که ناپدید شده اند جان خود را از دست داده باشند. اداره امور شهری شهر تیانجین متعهد شده است به خانواده های بیش از 100 آتش نشان که در این انفجارها ناپدید شدند غرامت پرداخت شود.

در انفجارهای 12 اوت در شهر تیانجین 165 نفر از جمله یازده مامور پلیس جان باختند و صدها تن که در این حادثه زخمی شدند همچنان در بیمارستان بستری هستند. انفجار در این انبار به دو ساختمان مسکونی خسارت وارد کرد و بیش از سه هزار دستگاه خودرو به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از پکن و بنا بر بیانیه وزارت امنیت عمومی چین ، پلیس بیش از ده مظنون را در ارتباط با نگهداری غیرقانونی مواد خطرناک در این انبار بازداشت کرده است.

تشکیل استیلن حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی در مجاورت آب پاش های آتش نشانی علت مهیب ترین انفجار در دهمین بندر بزرگ جهان شد.

این انفجار درشمال شرق  شهر "تیان جین" رخ داد و به گزارش شینهوا یکی از بزگترین حوادث آتش سوزی از سال 1949 است که بیشترین قربانیان آتش نشان را داشته است.

دومین انفجار مهیب در چین/آتش هنوز خاموش نشده!

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دوشنبه انفجار دیگری دراین محل رخ داد که شدت چندانی نداشت اما هنوز شعله های آتش ناشی از انفجار خاموش نشده است.

براساس گزارش نشریه محلی ماموران برای انجام بررسی های دقیق در محل حضور دارند تا قبل از تغییر فصل و شروع باد و باران، مواد سمی را از منطقه پاکسازی و علت این انفجارها را شناسایی کنند. روز گذشته نیز نخست وزیر چین "لی کچیانگ" از محل انفجار بازدید کرد.

میزان سیانید سدیم درحدود 700نن یعنی 70 برابر حد مجاز تخمین زده شد، این گاز که به محض استشمام منجر به مرگ می شود در دو انبار نزدیک به محل آتش سوزی نگهداری می شد. در حال حاضرنگرانی از انتشار بیشتر مواد سمی پخش شده در محل انفجارها، باعث اعتراض شدید شهروندان این مناطق و تظاهرات شده است.

روز یکشنبه آمار جدیدی از کشته شدگان و مصدومان اعلام شد؛ بر اساس این گزارش تعداد کشته شدگان 112 نفر و مفقودان 95 نفر که احتمالا 85نفر از مفقود شدگان آتش نشان هستند. 721 نفر نیز مصدوم شدند که براساس این گزارش احتمال افزایش آمار تلفات وجود دارد.

رییس جمهور "زی جیپنگ" به مسئولین توصیه کرد که ایمنی در کار را بالا ببرند و از این فجایع خونبار درس عبرت بگیرند.

63000 شهروند که از شب های گذشته در مدارس اسکان داده شده بودند، به علت تغییر مسیر باد و احتمال انتشار گازهای سمی به مکان دیگری منتقل شدند.

 بسیاری از مردم در اعتراض به این رخ داد مهیب تظاهرات کرده و وب سایت ها در این کشور از دست رس خارج شدند.


انفجار مهیب در چین: 21 آتش نشان کشته شدند/66 مصدوم و 13 نفر مفقود

در این حادثه همچنین 720نفر مصدوم شدند که وضعیت 33نفر وخیم است. هنوز از سرنوشت  13 آتش نشان خبری در دست نیست و 66 آتش نشان نیز در میان مصدومین به چشم می خورند.

به گزارش شینهوا، مواد شیمیایی نگهداری شده داخل این انبارها شامل نیترات، نیترات پتاسیم، کاربید کلسیم و مواد خطرناک دیگر بود ه است و تعداد زیادی از کانتینرهای حاوی مواد پیش از وقوع انفجار دچار حریق شده بودند.

کلسیم کاربید در مجاورت آب به استیلن و نیترات آمونیوم  تبدیل می شود که گاز قابل اشتعال و انفجار است. احتمال ایجاد این گاز در هنگام استفاده اتشنشان ها از آب برای خاموش کردن آتش، علت این انفجارها  عنوان شده است.

در این حادثه دو انفجار به فاصله 30 ثانیه رخ داد که موج دوم بسیار مهیب تر از اولی بوده و احتمالا به سبب انفجار همین گازها بوده است.

شدت انفجار ها در دهمین بندر جهان به قدری بود که تصاویر آن در ماهواره های فضایی دیده شده و حتی سنسورهای لرزه نگار ها را به اشتباه انداخت.

ستون هایی از دود در آسمان این شهر دیده می شود، اسکلت سوخته ساختمان ها و اتومبیل های سوخته همه جا به چشم می خورد. موج انفجار تا کیلومتر ها مردم را ترساند و شیشه ساختمان ها را خرد کرد.

در پی صدمات وارده به ساختمان های مجاور، صدها هزار نفر از شهروندان برای سکونت به مدارس اطراف منتقل شدند. بسیاری از شرکت های واردکننده، خبر از اسیب های جدی به اتومبیلها و تجهیزات وارد شده داده اند.

براساس این گزارش؛ حدود 1500 دستگاه اتومبیل وارداتی شرکت فرانسوی رنالت و 50 دستگاه اتومبیل ژاپنی تویوتا در آتش سوختند و نقل وانتقالات دریایی مختل شد که امکان دارد تا یک هفته یا بیشتر متوقف بماند.

بررسی های انجام شده بیانگر صدمات اقتصادی و تلفات سنگین انفجار این انبار، در نتیجه عدم رعایت ایمنی و اقدامات غیر قانونی در نگهداری حجم وسیعی از مواد شیمیایی و منفجره بوده است. پیش از این نیزمواردی از نگهداری نامناسب مواد خطرناک در این کارخانه گزارش شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین