|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
سخنگوی شورای عالی استانها و عضو شورای اسلامی شهر قزوین از اصلاح ماده هفت قانون شوراها به همت شورای عالی استانها خبرداد و گفت: با این اقدام اعضای علی البدل شورای شهرها به دو برابر حد نصاب تعیین شده افزایش می یابد.
احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین افزود: بنابراین قانون جدید که از انتخابات دور بعدی شوراها قابل اجرا می باشد، تعداد اعضای علی البدل شوراها با هدف جلوگیری از انحلال این نهاد ارزشمند، افزایش می یابد.

وی به دیگر مزایای این اصلاحیه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که تعداد اعضای علی البدل شوراها در شهرهای کوچک، به علت محدود بودن تعداد آنها پس از فوت، استعفا و سلب عضویت احتمالی اعضای اصلی از رسمیت افتاده و موجب انحلال می شود، این اصلاحیه را به سرانجام رساندیم.

چگینی در رابطه با تغییراتی که در شهرهای مختلف با توجه به معیار جمعیتی آنها شاهد خواهیم بود، گفت: تعداد اعضای علی البدل شوراهای شهرهای تا 20 هزار نفر به چهار عضو، شهرهای 20 تا 50 هزار نفر به شش عضو، شهرهای 50 تا 100 هزار نفر به هشت عضو و شهرهای 100 تا 200 هزار نفر به 10 عضو افزایش یافتند.

سخنگوی شورای عالی استانها ادامه داد: همچنین اعضای علی البدل شهرهای 200 تا 500 هزار نفر به 12 عضو، شهرهای 500 تا یک میلیون نفر به 14 عضو علی البدل و در تهران تعداد این اعضاء به 24 نفر افزایش پیدا کرد.

وی همچنین به اقداماتی که شوراها، دهیاری ها و شهرداری ها برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مکلف شدند اشاره کرد و افزود: به منظور بهبود و ارتقای سطح فرهنگی اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان و بانوان و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، شهرداری ها و دهیاری ها به وظایف تعیین شده ای مکلف شدند.

چگینی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز مشاوره محلی و اطلاع رسانی، جلوگیری از تبلیغ کالاهای فرهنگی و خارجی و ارایه الگوی حجاب نمونه و مطلوب از جمله اقداماتی است که دهیاری ها و شهرداری های کل کشور باید بدانها پایبند باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین