|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
باتوجه به مباحثی که در سفرهای پیشین مطرح شده است به ویژه ایده جهان بدون خشونت که نیاز واقعی بشر بوده است می توان انتظار داشت دیدگاه ها و ایده های آقای روحانی در سومین نشستی که قرار است در آن شرکت نماید همچنان با توجه و اقبال جهانی رو به رو شود.
استاد دانشگاه تهران بیان داشت : طرح جهان بدون خشونت دکتر روحانی همانند طرح گفتگوی تمدن های دولت اصلاحات مورد اقبال جهانیان قرارگرفته است و این امر یک فرصت برای ایران محسوب می شود.



الهه کولایی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : باتوجه به مباحثی که در سفرهای پیشین مطرح شده است به ویژه ایده جهان بدون خشونت که نیاز واقعی بشر بوده است می توان انتظار داشت دیدگاه ها و ایده های آقای روحانی در سومین نشستی که قرار است در آن شرکت نماید همچنان با توجه و اقبال جهانی رو به رو شود.

وی ادامه داد: از آنجا که ایران در منطقه ای بسیار پر تنش و در عین حال بسیار پر اهمیت قرار گرفته است ،نقطه نظرها و دیدگاه های آن برای کشورهای جهان به ویژه قدرت های جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی افزود: مهم ان است که این دیدگاه ها هم در سطح داخلی و هم در سطح بین المللی بتواند به عرصه عمل راه پیدا کند.

 استاد دانشگاه تهران با اشاره به طرح گفت و گوی دیدگاه ها گفت: همانطور که ایده گفت و گوی تمدن های رئیس دولت اصلاحات با استقبال جهانی در سال 2001  روبه رو  شد، طرح ها و ایده های انسانی جمهوری اسلامی همواره با اقبال جهانی رو به رو بوده است و به نظر می رسد این راهی است که همچنان فرا روی کشور ما گشوده شده است .

نماینده مجلس ششم بیان داشت: حضور نمایندگان به ویژه رهبران مختلف کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است تا جمهوری اسلامی ایران بتواند دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در مورد مسائل مهم بین المللی و منطقه ای مطرح سازد و از این مسیر تاثیر خود و نقش خود را در گسترش ارزشها و هنجارهای بشری در جهان به پیش ببرد.

 وی در پاسخ به این سوال که اهمیت حضور روحانی بعد از توافق هسته‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل تا چه اندازه احساس می شود گفت: اهمیت حضور نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد از زاویه ی، تاکید بنیان گذاران این سازمان و هواداران آن و از دیدگاه دیگر تاکید بر ابزار سیاسی برای حل و فصل منازعات و اختلافات بین المللی است .

 کولایی افزود: دستیابی به توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با قدرت های جهانی تجربه ای موفق در عملی ساختن این ایده است که اختلافات جهانی را می توان با شیوه های کم هزینه تر حل و فصل کرد ودر واقع به جای اقدام عملیات نظامی و رفتارهای خشونت آمیز با گفت و گو های دامنه دار بر پایه ی صبر و حوصله بسیار می توان برای حل و فصل اختلافات گام برداشت.

 کولایی افزود: در شرایطی که برجام شکل گرفته است حضور ایران ونمایندگان قدرت های جهانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درواقع شاهد مثال زدنی از موفقیت این رویکرد در عرصه بین المللی را به نمایش می گذارد که از یک سو استحکام دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و از سوی دیگر تقویت این رویکرد از سوی قدرت های جهانی به ویژه آمریکا را با توجه به مناسبات درونی آن را می تواند به دنبال داشته باشد.

 الهه کولایی در پایان اظهار داشت: چنانچه قدرت های جهانی این رویکرد را تقویت نمایند و کشورهای دیگر را ترغیب کنند تا با توسل به این روش بتوانند رابطه خود با دیگر کشورها را بهبود ببخشند و بدین وسیله از پرداختن به شیوه های خشونت آمیز و پر هزینه که مصائب و آلام گسترده ای را برای جوامع بشری را به دنبال دارد دوری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین