|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
رییس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با اجرایی شدن طرح ها در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، مطالبات رهبر معظم انقلاب از این دو نهاد، عملی خواهد شد و این به نفع منافع نظام، کشور، حوزه و آموزش پرورش خواهد بود.
از مرکز خبر حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی روز یکشنبه در دیدار مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با بیان اینکه بنده از گستردگی فعالیت شما در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خبر دارم، اظهار داشت: تا کنون طرح های بسیار سنجیده، علمی و کارشناسی شده از سوی این ستاد ارائه شده است که اگر اجرا شود، قطعا ثمرات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها حتی می تواند خواسته رهبر فرزانه انقلاب را هم در مورد همکاری این دو نهاد برآورده کند، اظهار داشت: این شورا آمادگی هر گونه همکاری برای به تصویب رسیدن طرح های 9 گانه این ستاد را دارد و قطعا اگر به صحن شورای عالی بیاید مخالفتی برای به تصویب رسیدن آن نخواهد بود.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: لازم است این طرح ها را به شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران نیز بفرستید تا آنها هم نظرات خود را در این زمینه بیان کنند.
وی افزود: این کار دو فایده دارد، یکی موجب هماهنگی بیشتر طرفین می شود و از سوی دیگر، اگر آنها در ابتدای امر در جریان این طرح ها قرار بگیرند راحت تر می توانند تصمیماتی در باره اجرا شدن یا نشدن آن بگیرند.

مقتدایی به موضوع توانمند کردن معلمان در سطح آموزش و پرورش به وسیله حوزه هم اشاره کرد و ابراز داشت: توانمند کردن معلمان خیلی مهم است، چون این افراد در مناطق مختلف کشور و حتی در دوردست ها با قشر جوان و نوجوان سر و کار دارند و به تدریس می پردازند، زمانی که بر مسائل و موضوعات اخلاقی و تربیتی اطلاع داشته باشند و تهذیب نفس را ابتدا از خود شروع کرده باشند بهتر می توانند تاثیرگذار باشند.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های این ستاد گفت: این تلاش نشانه همان اعتقاد و اخلاص است که از فعالیتها دارید و چون این برنامه را یک کار مفید و لازم در نظام مقدس جمهوری اسلامی می بینید برای به ثمر نشستن آن خالصانه تلاش می کنید.

 فعالیت دو هزار و 700 مبلغ در آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: امروز حدود دو هزار و 700 نفر از روحانیون و مبلغان در بخش های گوناگون آموزش و پرورش مشغول فعالیت و همکاری هستند.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی افزود: تفاهمنامه همکاری که بین حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفت، در 11 طرح پیشنهاد و به تصویب رسید؛ اگر چه موفق به اجرا شدن همه طرح ها نشده ایم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش دلایل اجرا نشدن طرح های مصوب را فراهم نشدن بستر لازم و قوانین، بخش نامه ها و تقویت نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: قطعا با اجرا شدن این برنامه ها، هرساله این دو نهاد دارای یک نقشه راه برای ادامه بهتر و سازنده تر خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در سال جدید 9 برنامه برای اجرایی شدن برنامه ها پیش بینی شده و انتظار می رود که با فراهم شدن زمینه های آن، شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی افزود: در تفاهم نامه صورت گرفته مدیر حوزه های علمیه قول راه اندازی 10 مدرسه معارفی را به این ستاد اعلام کرده و در این مورد همه کارها از انتخاب مدیر گرفته تا استاد را حوزه انجام خواهد داد و آموزش و پرورش هم به پشتیبانی آن می پردازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین