|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
چندی پیش سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان مازندران گفت: امام به ابوی ما وصیت کردند که «نمی گویم در جمهوری اسلامی کاری را قبول نکن، اگر لازم شد همه کار بکن و هر مسئولیتی را قبول کن؛ اما اگر دیگران هستند بگذار آنها انجام دهند».
انتخابات همواره مهمترین عرصه رقابت سیاسی محسوب می شده است و در نظام هایی که صندوق های رای تعیین کننده می باشند، جناح های سیاسی تمام تلاش خود را می کنند تا خروجی صندوق ها پیروزی انها را به دنبال داشته باشد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ این روزها از دو اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب تنها سخن از انتخابات و برنامه ریزی برای اسفند ماه 94 است که به گوش می رسد، هر چند تلاش ها برای مجلس شورای اسلامی و کسب اکثریت کرسی های بهارستان بیشتر به چشم می خورد اما مجلس خبرگان رهبری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است که نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت. از اینرو احزاب و گروه های مهم سیاسی همچنان نگاه ویژه ای به این حوزه داشته اند و البته برای تکیه زدن به کرسی های آن از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

یادگار امام گزینه اصلاح طلبان

قطعا اصلاح طلبان همچون اصولگرایان برای رسیدن به مجلس خبرگان وارد میدان رقابت خواهند شد و این عرصه را قطعا جدی خواهند گرفت اما سوال اینجاست که چه گزینه ای را برای خبرگان معرفی خواهند کرد؟ چندی پیش سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان مازندران گفت: امام به ابوی ما وصیت کردند که «نمی گویم در جمهوری اسلامی کاری را قبول نکن، اگر لازم شد همه کار بکن و هر مسئولیتی را قبول کن؛ اما اگر دیگران هستند بگذار آنها انجام دهند». بنابراین، اگر روزی لازم شد که من کاری را انجام دهم در اینجا شانه خالی کردن کار غلطی است، زیرا مصلحت سنجی شخصى و عافیت طلبی با اندیشه امام و آرمانهای ما سازگار نیست. با این سخنان این احتمال شکل گرفت که شاید سید حسن خمینی مهمترین گزینه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان باشد. این گمانه با حمایت موسوی بجنوردی عضو جامعه روحانیون مبارز از کاندیداتوری سید حسن خمینی شکلی جدی تر به خود گرفت.

 آیت الله موسوی بجنوری عضو مجمع روحانیون مبارز  در حاشیه مراسم ترحیم برادر وزیر کشور با بیان اینکه هنوز برای حضورش در انتخابات مجلس خبرگان تصمیم نگرفته است ، اظهار کرد: هنوز برای حضور قطعی ام در انتخابات مجلس خبرگان تصمیم نگرفته ام و برای بررسی این موضوع به زمان بیشتری نیاز است. موسوی بجنوردی در پاسخ به این سوال که آیا در ورود سید حسن خمینی به انتخابات خبرگان اصلاح‌طلبان از وی حمایت خواهند کرد٬ گفت: بله؛ اگر سیدحسن خمینی وارد انتخابات خبرگان شود٬ حمایت اصلاح‌طلبان را خواهد داشت.

  
تلاش برای حذف اصلاح طلبان 

وی در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات خبرگان و در پاسخ به پرسشی در خصوص دعوت از حضور سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان گفت: اینکه افراد سالم و صالح در انتخابات شرکت کنند و مثمرثمر باشند بر همگان واضح و مبرهن است. اینکه حضور ایشان می‌تواند چقدر بر نتایج انتخابات تاثیر داشته باشد من هنوز ارزیابی نکردم.

 اما به طور کل مسئله مجلس خبرگان مسئله حساسی محسوب می‌شود. بالطبع کسانی که در جایگاه ممیز نشسته‌اند از این مجلس در سخنرانی‌ها و اشارات خود به عنوان یک خط قرمز یاد می‌کنند. از زمانی که مطرح شد اصلاح طلبان و همفکرانشان در رده‌های گوناگون می‌خواهند در این انتخابات حضور داشته باشند طرف مقابل هم شروع به تهدید و خط و نشان کشیدن کرد.

در گذشته شاید به طور نادرست مطرح می‌شد که اصلاح طلبان با ولایت فقیه زاویه دارند امروز اما عنوان جدید‌تر و چماق جدیدتری برای کنار گذاشتن اصلاح طلبان با نام فتنه‌گر و ساکت فتنه مطرح شده است که پوشش بیشتری می‌دهد. کافی است که آقایان با کسی خوب نباشند مسلما از این بهانه جدید استفاده می‌کنند که هیچ‌گاه قابل اثبات هم نیست و بر اساس سلیقه خود به افراد تهمت می‌زنند. برخی آقایان سعی می‌کنند با اشارات خود اینگونه نشان دهند که برخی جریان‌ها حق ندارد از چند فرسخی مجلس خبرگان هم عبور کنند٬ چه رسد به اینکه در این انتخابات حضور داشته باشند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین