|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۶۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت: وزیر علوم ضرب الاجلی را برای راه اندازی شبکه علمی کشور تعیین کرده و این شبکه باید طی ماه های آینده تعیین تکلیف شود.
فتح الله مضطرزاده اظهار کرد گفت: مراحل راه اندازی شبکه علمی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی آغاز شده و گزارش اولیه این سازمان درخصوص شبکه علمی طی هفته آینده به وزیر علوم ارسال می شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی شبکه علمی کار بسیار پیچیده ای است زیرا این شبکه باید با همکاری وزارتخانه های علوم، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و نهادهای بودجه ای کشور راه اندازی شود.

مضطرزاده خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی شبکه علمی ایجاد بستر تعاملی میان تمام دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و نهادهای علمی است.

وی با بیان اینکه راه اندازی شبکه علمی سال ها بر زمین مانده است، تاکید کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه وزارت علوم و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی مجری راه اندازی این شبکه هستند.

توسعه ارتباط میان مراکز علمی، به اشتراک گذاری دستاوردهای علمی و پژوهشی، ایجاد زیرساخت های مدیریت دانش در مراکز علمی، استفاده بهینه و مشترک از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، افزایش راندمان کاری از طریق دسترسی سریع به اطلاعات و در نهایت ایجاد زمینه همکاری برای اجرای پروژه های مشترک از اهداف راه اندازی شبکه علمی کشور به شمار می رود.

 سرپرست دفتر برنامه و بودجه وزارت علوم منصوب شد

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ،در حکمی محمدمهدی لطفی مدیر دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه یزد را به عنوان سرپرست دفتر برنامه و بودجه وزارت علوم منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، متن این حکم بدین شرح است: نظر به مراتب تعهد، دانش و تجارب ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید.

انتظار دارد با همکاری کارشناسان دفتر و هماهنگی با سایر مدیران ستاد وزارت، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری، برای تحقق اهداف و اجرای سیاست های کلان وزارت متبوع در اقتصاد آموزش عالی، تدوین برنامه های راهبردی، به روز رسانی تشکیلات و بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای سرانه دانشجویی تلاش نمایید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین