|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
در پی ناکامی لابی صهیونیست ها و جمهوری خواهان افراطی مخالف ایران در تصویب قطعنامه رد توافق هسته ای که رسانه های جهان آن را پیروزی رییس جمهوری آمریکا قلمداد کردند، اینک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو با باراک اوباما دیدار خواهد کرد.
منابع خبری امریکا اعلام کردند:جاش ارنست سخنگوی کاخ روز شنبه 12 سپتامبر گفته است که تلاش مستمری برای ترتیب ملاقاتی بین نتانیاهو و اوباما صورت گرفته است که به زودی تاریخ آن تعیین خواهد شد و فکر می کنم، این ملاقات در اوائل ماه نوامبر آینده باشد.

وی همچنین گفت : آقای اوباما احتمالا با هیج رهبری در جهان به اندازه نتانیاهو دیدار و گفت و گو نکرده است که این واقعیت نشان دهنده عمق روابط بین آمریکا و اسرائیل است.

اعلام خبر این دیدار در حالی صورت می گیرد که نخست وزیر اسرائیل طی مذاکرات قدرت های جهانی با ایران برای حل مساله هسته ای، بزرگ ترین منتقد این مذاکرات بوده است.

پس از توافق هسته ای 1+5 با ایران نیز در حالی که دولت آقای اوباما آن را پیروزی دیپلماسی عنوان کرد، آقای نتانیاهو این توافق را یک اشتباه تاریخی دانست.

درماه مارس گذشته نیز، هنگامی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل اویو برای ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا درباره توافقنامه هسته ای ایران به آمریکا سفر کرده بود، باراک اوباما از ملاقات با او خودداری کرد.

برخورد سرد دولت ایالات متحده با این سفر نتانیاهو از نگاه ناظران سیاسی بیانگر اوج اختلاف دولت آقای اوباما و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر پرونده هسته ای ایران بود.

حال پس از فروکش کردن بحث های هسته ای در محافل سیاسی آمریکا، کاخ سفید اعلام کرده است که نتانیاهو و اوباما با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین