|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
یک پزشک تبریزی آلبوم‌های «جان عشاق» شجریان و تصنیف «مدامم مست» از آلبوم «یاد باد» سالار عقیلی را برای بیمار تجویز کرده است."
سالار عقیلی زاده (۱۱ آذر ۱۳۵۶ تهران) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و دانش‌آموختهٔ هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ بازیگری تئاتر است همسر وی با نام حریر شریعت زاده نوازنده پیانو و دف است.

سالار عقیلی شاگرد صدیق تعریف بوده است اما برخی افراد به اشتباه او را شاگرد محمدرضا شجریان می‌دانند در حالی که این حرف اشتباه است

او خوانندهٔ ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است و سابقهٔ کار با گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد تهماسبی را دارد.

سالار عقیلی سرود ایران جوان را با اجرای ارکستر ملل خوانده است.

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است. وی از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری در این زمینه منتشر کرده است. او به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده و انتشار آلبوم‌های مردمی شناخته می‌شود و شهرتی در سطح جهانی دارد به طوری که وب‌گاه آسیاسوسایتی وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی و روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان توصیف کرده‌است و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده است.محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران،بنیان‌گذار گروه شهنازمی‌باشد و مبدع چند ساز موسیقی می‌باشد. هم چنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان نیز در زمینه موسیقی فعالیت دارند. همچنین شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا معروف‌ترین تلاوت قرآن اوست. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، شهرام ناظری، حسام‌الدین سراج و پسرش همایون شجریان از شاگردان شجریان هستند.

یک پزشک تبریزی آلبوم‌های «جان عشاق» شجریان و تصنیف «مدامم مست» از آلبوم «یاد باد» سالار عقیلی را برای بیمار تجویز کرده است."


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
4
آدم "مشنگ" در همه ی قشرها و صنوف
پیدا میشود!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین