|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
رئیس خانه معدن ایران گفت: اروپائی ها به شکل تیمی از یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته که 25 مهرماه آینده در تهران دایر خواهد شد، استقبال کرده اند که نشانه رویکرد جدیدی در این زمینه است.
محمدرضا بهرامن روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال برای دومین نوبت پس از هشت سال از توقف نمایشگاه یاد شده (ایران کانمین) برپا می شود و کشورهای آلمان، ایتالیا در کنار چین و ترکیه تاکنون توجه ویژه ای به آن داشته اند.

وی افزود: تاکنون 11 کشور برای مشارکت در این نمایشگاه استقبال لازم را داشته اند و قزاقستان نیز به منظور جلب همکاری دیگر کشورها برنامه های ویژه ای تدارک دیده است.

بهرامن خاطرنشان ساخت: امسال در این نمایشگاه بستر جذب سرمایه گذاری خارجی را بخوبی نشان خواهیم داد و شرایط توافق برجام امروز در سطح بین المللی نگاه ها را به سوی ایران معطوف داشته است.

وی گفت: بخش خصوصی با مشخصه تشکل ها باید برنامه های توسعه کشور را در دست بگیرد و دولت به عنوان سیاست گذار و ناظر بر عملکرد در این عرصه باشد.

به گفته بهرامن، دولت در چارچوب اصل 44 قانون اساسی باید خود را از تصدی گری رها و امکان حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در معادن و صنایع معدنی را فراهم سازد.

وی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی مبتنی بر استفاده از توانمندی داخلی است و بنابراین باید بستر حضور و مشارکت بخش خصوصی در زمینه های مختلف فراهم شود.

در این نشست بهرام شکوری عضو هیات مدیره خانه معدن هم گفت: امسال نمایشگاه ایران کانمین در دوره 25 تا 28 مهرماه برگزار می شود و در واقع شرایط توافق برجام موجب استقبال کشورهای مختلف از این نمایشگاه شده و اروپایی ها به این امر توجه خاصی دارند.

وی توجه به امر اکتشاف را لازمه حرکت روبه جلو در بخش معادن دانست و گفت: آمارها نشان می دهد متوسط عمق حفاری در جهان به میزان 500 متر است، درحالی که این رقم در ایران کمتر از 100 متر رشده است.

به گفته وی، مجموع فعالیت اکتشافی از طریق ژئوفیزیک هوایی به میزان هفت درصد از اراضی کشور است و این امر نشان دهنده، عدم فعالیت اکتشافی در گستره کشور به حساب می آید.
شکوری بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی را در بخش معدن و صنایع معدنی موجب استفاده از فناوری نوین در روند فعالیت ها دانست و گفت: چنانچه زمینه مشارکت خارجی ها در این بخش فراهم شود، مطابق با استانداردهای روز جهانی استخراج، تولید و فرآوری صورت می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: نمایشگاه یادشده بتواند سهمی مناسب در چارچوب رشد تولید، جلب سرمایه گذاری خارجی و صادرات کشور به دنبال داشته باشد.

دهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته سال گذشته نیز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر شده بود.

شمار شرکت کنندگان نمایشگاه پارسال بیش از 120 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 95 شرکت خارجی از کشورهای استرالیا، ایتالیا، آلمان، بلاروس، تایوان، ترکیه، چین، روسیه و قزاقستان حضور دارند و کشورهای آلمان، چین و ایتالیا اعلام شد.

قرار است یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته از 25 تا 28 مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین